loading...
Good Days on the Way
Zohre Habibi بازدید : 58 شنبه 07 فروردین 1400 نظرات (0)

مدلینگ در ترکیه

امروزه مدل های ایرانی بسیاری تصمیم به فعالیت مدلینگ در ترکیه دارند و جهت شروع فعالیت مدلینگ در ترکیه به دنبال راهکار هستند، از تماس با افراد و آژانس های مختلف گرفته تا سفر و اقامت ترکیه و حتی خرید ملک در ترکیه.

در سراسر جهان مدلینگ به این شکل است که طراحان و تولیدکنندگان و بسیاری از گروه های دیگر به طور پیوسته با یکدیگر همکاری می نمایند تا شرایطی فراهم نمایند تا محصولی را توسط مدل ها به عرصه نمایش بگذارند. صنعت مدلینگ، حرفه ای کاملا پیچیده و دشوار می باشد که افراد مختلف به خصوص جوانان برای ورود به این حرفه باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند از جمله این ویژگی ها می توان به خلاقیت و نوآوری، پشتکار و اراده قوی، داشتن علم مادلینگ، اعتماد به نفس و شرایط ظاهری ایده آل، انعطاف پذیری و آمادگی تغییر در سبک زندگی، علاقه مند به مباحث آموزشی و یادگیری اصول مدلینگ، بهره مندی از قد و وزن مناسب، تناسب اندام و ... اشاره کرد.

درست است که این ویژگی ها لازمه ورود به دنیای مدلینگ می باشند ولی نکته مهم اینجاست که هر کسی این ویژگی ها را داشته باشد آیا می تواند تبدیل به یک مدل شود یا خیر، واقعیت این است که فردی که دارای این ویژگی هاست بخشی از مسیر را طی کرده است و بخش اصلی مسیر مربوط به آژانس های مدلینگ می باشد. آژانس مدلینگ یک بخش جدایی ناپذیر از بحث مدلینگ و مدل شدن می باشد زیرا این آژانس های مدلینگ هستند که استعداد ها و توانایی های جوانان در زمینه مدلینگ را کشف می کنند و به آن ها جهت می دهند و زمینه تبدیل شدن افراد به مدل را فراهم می کنند.

مانکن شدن و یا مدل شدن در ترکیه مانند سایر کشورها به دو شاخه تقسیم می شود:

Shirt model ، که برای مدل لباس گفته می شود.

Photo model ، برای مدل عکس گفته می شود.

مدلینگ در ترکیه

افرادی که از نظر فیزیکی و چهره برای حرفه مدلینگ مناسب هستند معمولا در شاخه مدل لباس فعالیت می کنند. اما افرادی که از نظر فیزیکی شرایط مناسبی ندارند اما چهره خوبی دارند، می توانند در شاخه مدل عکس فعالیت داشته باشند.

بعد از اینکه تصمیم به مدل شدن گرفتید، اولین و مهمترین کاری که باید بکنید تحصیل در یک موسسه آموزش مدلینگ است. بیشتر آموزش هایی که برای این کار لازم است در این موسسه ها به مدلها یاد داده می شود، مثلا نحوه راه رفتن، بدن خود را به شکل متناسب نگه داشتن، نحوه نگاه کردن هنگام راه رفتن روی صحنه و … .

آژانس های مد بسیاری در ترکیه وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند، همچنین آموزش در یک موسسه حرفه ای مدلینگ به شما کمک می کند که نسبت به رقیبانتان موفق تر باشید و به شما کمک‌ می کند که با دنیای مد و مدلینگ در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

برای مدل شدن شما باید همیشه ظاهری آراسته و سرحال داشته باشید. برای اینکه بدن خود را در حد متناسب نگه دارید هر روز ورزش بکنید، غذاهای ارگانیک بخورید. مواظب پوست، مو و اندامتان باشید. باید صبر و شکیبایی در این زمینه داشته باشید و ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشید.

اگر چه وارد شدن در دنیای پر زرق و برق مدلینگ می تواند هیجان انگیز باشد، اما اظطراب ها و نگرانی های خاص خود را نیز دارد. در ترکیه تولید لباس و پوشاک نسبت به کشورهای همسایه بیشتر است و این باعث می شود که برای تبلیغ و نمایش این تولیدات به مدل بیشتری نیاز داشته باشند.

شرایط ظاهری برای مدل شدن

برای آقایان

حداقل قد مردها برای مانکن شدن باید ۱۸۰ باشد.

وزن مردها باید متناسب با قد آنها باشد، ۶۴ تا ۷۵، دور سینه ۳۸ تا ۴۲.

اگر پاهای دراز دارند باید در حد متناسب با وزن و قدشان باشد.

عرض شانه ها وسینه ها در حد متناسب باشد.

برای خانم ها

قد خانم ها برای مانکن شدن در ترکیه باید حداقل ۱۷۰ باشد، قد بالاتنه ۸۶، دور کمر ۶۱ و دور ران ۸۶.

وزن متناسب با بدن، میانگین ۵۰ کیلو .

سایز سینه ها کوچک.

 

Zohre Habibi بازدید : 39 شنبه 07 فروردین 1400 نظرات (0)

بهترین باطری ماشین

بهترین و مناسب ترین باتری که برای ماشین باید انتخاب کرد چیست؟ برای انتخاب صحیح در ادامه با ما همراه باشید.

همه ما وقتی اطلاعات کافی از یک کالا را نداریم با شک و تردید از انتخاب درست یا اشتباه و به هدر نرفتن پولی که هزینه کرده ایم یک د رگیری ذهنی برایمان ایجاد می کند. اما با مطالعه این مطلب می توانید به بهترین نتیجه در خرید باتری ماشین برسید.

بهترین باتری ماشین از نکات مهمی است که در هنگام تعویض باتری ماشین باید به آن توجه ویژه داشت.

مدت زمانی که اقدام به روشن کردن ماشین می کنیم و سوییچ را می چرخانیم تا زمان استارت خوردن و روشن شدنش نباید بیش از 2 ثانیه زمان ببرد. در غیر این صورت باتری ماشین ضعیف شده و ایرادی به آن وارد شده است.

باتری ایرانی بخریم یا خارجی ؟

باتری های کره ای قطعا جنس صفحات بهتر و با کیفیت تری نسبت به باتری های ایرانی دارند. تکنولوژی تولید باتری های کره ای به روز تر از باتری های ایرانی بوده در نتیجه هزینه کمتری نسبت به باتری های ایرانی دارند.اما با توجه به شرایط ارزی کشور و قوانین گمرکی باعث شده که باتری های کره ای موجود در بازار هم دارای قیمت بالایی باشند هم تاریخ تولید باتری ها به روز نباشد. قوانین گمرکی سختگیرانه ایران سبب شده 90 درصد باتری های کره ای موجود در بازار قاچاق باشند..

نکته مهم دیگر تاریخ تولید باتری است. همان طور که می دانید تاریخ تولید باتری، یک مورد مهم برای باتری بوده اگر تاریخ باتری بیش از هشت ماه گذشته باشد دارای طول عمر پایینی می باشد و تقریبا ارزش خرید ندارد. وقتی مراحل تولید باتری به پایان می رسد و اسید سولفریک ما بین صفحات قرار می گیرد عملا عمر مفید باتری آغاز شده است پس مهم نیست شما چه زمانی باتری را خریداری و نصب کنید بلکه مهم تاریخ تولید باتری است. با توجه به این تعریفاتی که داشتیم خیلی راحت می شود متوجه شد که باتری های ایرانی بهتر از باتری های خارجی می باشد به این دلیل که تاریخ تولید به روز می باشد و دیگر نگرانی بابت تاریخ تولید ندارید و باتری های ایرانی مشکلات حمل و نقل و ... را نداشته و به صورت روز به دست مشتری می رسد.

از نظر باتری کار بهترین باطری ماشین ایرانی برای کلیه خودروها مخصوصا خودروهای خارجی باتری ساخته شده شرکت سپاهان باتری است.

باتری اتمی یا اسیدی

در مورد باتری های اصطلاحا معمولی (اسیدی) بهتر است هر چند هفته یکبار میزان آب باتری را چک کرده و نسبت به تنظیم آن به وسیله آب مقطر اقدام نمایید.

در باتری های اصطلاحا خشک، نیاز کمتری به مراقبت دائمی وجود دارد و رنگ نشانگر نصب شده روی باتری می تواند وضعیت باتری را با دقت نسبتا خوبی نشان دهد، اما مشکل این باتری ها این است که متاسفانه به شکل ناگهانی از کار می افتند و ممکن است شما را در وضعیت نامناسبی قرار دهند. اما باتری های اسیدی اینگونه نیستند و به تدریج ضعیف می شوند، از این رو راننده می تواند از روی ضعیف شدن استارت خودرو، پایان یافتن عمر باتری را پیش بینی کند.

عمر باتری اتمی چه قدر است؟

عمر باطری اتمی اگر دینام ماشین درست باشد و ماشین برق دزدی و ایراد برقی نداشته باشد. تا پنج سال هم خواهد رسید.

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

Zohre Habibi بازدید : 37 دوشنبه 02 فروردین 1400 نظرات (0)

باتری به باتری کردن خودرو

باتری به باتری کردن در صورتی که درست انجام نشود، بسیار خطرناک است؟!

در شرایطی که ماشین هنگام استارت زدن روشن نمی شود چه باید کرد؟

روش اول: خونسردی خود را حفظ کرده و با باتری کار تماس بگیرید که کارشناسان ما در محل حضور پیدا کنند و به راحتی باطری ماشین شما را تعویض می کنند که برای این کار شما می توانید با فروشگاه مرکزی تماس گرفته یا به صورت آنلاین از سایت باتری کار سفارش باتری مورد نظر خود را بدهید.

روش دوم : از قبل پاور بانک را تهیه کنید و این وسیله ی پرتابل را در صندوق قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده نمایید.

روش سوم : اتصال باتری به باطری ماشین جهت روشن کردن خودرو

اگر روش سوم یعنی باتری به باتری انتخاب شماست پس دست به کار شوید با توجه به مراحلی که برایتان توضیح می دهم شروع به کار کنید:

1.        خودرو ها را آماده کنید.

حال که باطری ماشین ها را تا جای به هم نزدیک کردید، حال زمان آن رسیده است که خودرو ها را آماده کنید. برای این کار ابتدا تمام متعلقات برقی همچون فن، بخاری، رادیو و ضبط و هر تجهیزات برقی دیگر را در داخل خودرو جدا و یا خاموش کنید. دقت نمایید سوییچ خودرو در حالت off باشد.

2.           در یکی از مقالات سایت باتری کار با عنوان نحوه جدا کردن یک باطری ماشین نحوه تشخیص قطب های مثبت و منفی باتری را به طور کامل شرح داده ام پس از اینکه قطب های باتری را شناسایی کردین، کابل مشکی که ضخامت کمتری دارد برای قطب منفی و کابل قرمز که ضخامت بیشتری دارد برای قطب مثبت به کار ببرید.

3.        یک طرف کابل مثبت قرمز رنگ را به قطب مثبت باتری دشارژ شده متصل کنید و طرف دیگر را به قطب مثبت باتری سالم وصل نمایید.

4.        سمت دیگر کابل مشکی رنگ را اگر به قطب منفی باتری دشارژ شده متصل کنید خرابی ECU را به دنبال دارد . توجه کنید اگرکابل ها را برعکس متصل کنید، ممکن است باتری ها منفجرگردند.

5.        هیچ گاه گیره ی کابل منفی در خودروی مشکل دار را به قطب منفی باتری خراب وصل نکنید.محل نصب مناسب، روی قسمتی از بدنه ی فلزی یا موتور این خودرو می باشد.

مهم ترین دلایل تمام شدن شارژ باطری ماشین

·       روشن ماندن چراغ های جلو بعد از پارک کردن خودرو

·       روشن گذاشتن چراغ داخل کابین. این اشتباه بسیار رایج است زیرا اکثر خودرو ها خاموش شدن چراغ داخل کابین را بعد از ترک خودرو کمی به تعویق می اندازند، بنابر این راننده ها متوجه نمی شوند که چراغ را روشن گذاشته اند.

·       پوسیدگی یا قطع شدن اتصال باتری و کابل های متصل به آن.

·       مشکل در سوییچ چراغ های داخل یا بیرون خودرو که باعث روشن ماندن چراغ ها می شود.

·       مشکل در سیستم شارژ خودرو که باعث می شود سیستم شارژ نتواند شارژ باتری را مجددا پر کند.

قیمت باطری ماشین  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

Zohre Habibi بازدید : 75 سه شنبه 26 اسفند 1399 نظرات (0)

نشانه های ضعیف شدن باتری خودرو

واضح ترین نشانه ضعیف شدن باطری ماشین این است که باتری خودرو شما در حالت شارژ کامل نتواند دوباره پیشرانه را روشن کند. البته این قضیه می تواند ناشی از وجود ایراد در مدل شارژ باطری ماشین نیز باشد. بنابراین باید به دقت چک شود.

با این وجود اگر سیستم شارژ مشکلی نداشته باشد، بدین معنی است که باتری ضعیف شده است. همچنین با دانستن عمر باتری، نیز می توانید زمان تعویض باتری ماشین را متوجه شوید چون باتری های معمولی عمر حداکثری 1 و نیم تا2  و نیم سال دارند حتی میتوان گفت باتری اوربیتال پریمیوم که محصول سپاهان باتری هستند به دلیل کیفیت عالی این محصول تا 4 سال نیز عمر می کنند. که در صورت خرید باتری ماشین اوربیتال پریمیوم می توان به سایت باتری کار مراجعه کرد.

نشانه های خرابی :

1.     موتور هندل می زند اما روشن نمی شود

اگر موتور هنگام چرخاندن سوییچ می چرخد یا صدای استارت می دهد، اما روشن نمی شود به احتمال قوی عیب از باطری ماشین است. و شاید هم استارتر مشکل داشته باشد. اما 94 درصد اوقات عیب از باتری است حتی اگر ماشین خیلی خوب استارت بزند. اگر آمپرسنج به شما اعلام کند که وضعیت باتری خوب است، ممکن است چند ولت کمتر از میزان نیاز ماشین باتری وجود داشته باشد. در این هنگام هر چه قدر هم که استارت بزنید، خودرو روشن نخواهد شد و باید از کابل های اتصال ساز استفاده کنید تا روشن شود. هنگامی که خودرو روشن شد اتصال کابل را قطع کنید و صبر کنید تا به مدت 30 دقیقه موتور کار کند تا آلترناتور یا دینام بتواند باتری را مجدد شارژ کند. پس از یک ساعت وقتی به خانه یا مکانی امن رسیدید مجددا امتحان کنید.

کاسته شده است ممکن است دلیل آن خرابی باتری خودرو باشد.

 

چه زمانی باید باطری ماشین را تعویض کرد؟

·        زمانی که باتری کاملا خراب شود و اتصال باتری به باتری موثر واقع نشود.

·        زمانی که مکانیک توصیه کند.

·        زمانی که مدت زمان طولانی از روشن نشدنش در پارکینگ می گذرد.

·        هنگامی که نیاز به کامیون یدک کش باشد.

·        هر سه تا پنج سال.

·        هر دو سال و نیم یکبار علائم تعوض داشته باشد.

 

برای باطری ماشین باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو  کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

Zohre Habibi بازدید : 63 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

 

 

در مقاله قبل از باتری کار به چند مورد از این اشتباهات اشاره کردیم، اکنون به بررسی مورد های دیگر می پردازیم.

1.     بالا بردن دور موتور هنگامی که موتور سرد است :

دادن زمانی دو الی سه دقیقه ای به پیشرانه، جهت درجا کار کردن، بسیار عمل ایده آلی است. موتور خودو در طی این مدت گرم شده و چرخه روغن کاری در میان اجزای آن به نحوه صحیح صورت می پذیرد. اگر چه در طی این مدت باید از فشار آوردن به پدال گاز پرهیز کنید. بالا بردن دور موتور جهت تسریع فرآیند گرم شدن پیشرانه یا برای شنیدن صدای لذت بخش تولید شده از اگزوز ها، سبب تغییرات ناگهانی در دمای بخش های مختلف موتور که هنوز تحت روغن کاری قرار نگرفته اند می شود. به موتور خودرو فرصت کافی را دهید، پس از آن هم صدای بهتری تولید می کند و هم نرم تر کار خواهد کرد.                         

2.     استفاده از دنده به عنوان تیکه گاه دست

رانندگی با خودرو های دنده ای احساس بسیار خوبی دارد. معمولا زمانی که در حال تعویض دنده ها هستید یک دستتان روی فرمان است و دیگری روی دنده استفاده از دنده به عنوان تیکه گاه دست باعث ایجاد فشار بر روی بوش و هماهنگ کننده ی جعبه دنده می شود و این حرکت باعث ایجاد فرسایش زودتر در این قطعات می شود. بهتر است هر دو دست خود را روی فرمان قرار دهید. در این صورت به سیستم انتقال قدرت خودروی خود بسیار کمک کرده اید  و همچنین در هنگام بروز حادثه قدرت مانور بیشتری دارید و راحت تر می توانید خودرو را کنترل کنید.

3.     نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریم :

باربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم، زیرا وجود باربند باعث بالا رفت مصرف سوخت، حداقل به میزان 10% می شود.

4.     استفاده از ترمز ها در سراشیبی :

پایین آمدن از سراشیبی یا تپه می تواند تا حدودی ترسناک باشد. بعضا برای جلوگیری از افزایش سرعت خودرو یا آمادگی بیشتر برای ترمز ناگهانی، رانندگان پای خود را روی پدال ترمز قرار می دهند، فارغ از آن که این کار فشار و حرارت زیادی در اجزای سیستم ترمز به وجود می آورد و موجب ساییدگی و فرسایش لنت ها و دیسک ترمز می شود.

5.     توجه نکردن به علائم هشدار دهنده :

زمانی که قطعه ای در خودروی شما بد کار می کند این شانس وجود دارد که علائمی در خودرو، شما را از وجود این مشکل آگاه کند. لرزش عجیب در خودرو، ضربه ی گاه به گاه، صدای عجیب، جیر جیر های متناوب و یا دیگر علائم غیر معمول باید بازرسی شوند و نباید نادیده گرفته شوند. شاید در ابتدای شما فکر کنید مشکل خاصی نیست ولی با نادیده گرفتن شما ممکن از یک مشکل کوچیک در خودرو به یک ایراد بزرگ تبدیل شود و شما را در کنار جاده متوقف کند.

 

شما می توانید سایر مقالات ما را در بزرگترین سایت خرید باتری ماشین مشاهده کنید.

 

Zohre Habibi بازدید : 86 دوشنبه 25 اسفند 1399 نظرات (0)

اشتباهات رایج رانندگی

بسیاری از اشتباهات که به مرور زمان به عادت های رانندگی ما تبدیل شده است همان هایی هستند که در کوتاه مدت یا بلند مدت خساراتی را در پی دارد.

برای نمونه استفاده از کولر خودرو در سرعت های بالا سبب افزایش مصرف سوخت می شود، در ادامه به چندیم مورد از این اشتباهات اشاره می کنیم.

1.     تکیه پا به کلاچ :

بسیاری دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه می دهند و کلاچ کورس کامل خلاص را طی می کند و این کار باعث فشار آوردن به گیربکس می شود.

2.     جلو آوردن بیش ار حد صندلی :

خیلی از افراد فکر می کنند هر چه صندلی جلو تر باشد تسلط راننده بیشتر می شود و به اصطلاح دست فرمان آن ها خوب می شود. خیر این طور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.

3.     نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست انداز ها :

این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد می کند، نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.

4.     بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن :

کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیستم ترمز دستی می شود.

5.     گرفتن ترمز و کلاچ به صورت هم زمان برای نگه داشتن خودرو :

این کار خود موجب این می شود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند، چون زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور هم استفاده می شود و زمانی که کلاچ و ترمز با هم فشار داده می شود خود موجب دیر تر ایستادن خودرو می شود بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو را به لرزش بیاندازد کلاچ را بگیریم.

6.     تعویض ناگهانی دنده عقب به دنده یک قبل از ایست کامل :

این امر به خاطر این که بخش های انتقالی نیرو را در جهت خلاف یک دیگر به حرکت در می آورد، فشار بسیار زیادی به آن ها تحمیل می کند و آسیب زیادی را ایجاد می کند. بهترین راهکار این است که صبر کرده و پس از اطمینان از ثابت بودن خودرو دنده را عوض کنیم.

با باتری کار همراه باشید در مقاله بعد به بررسی تعداد دیگری از این اشتباهات می پردازیم.

شما می توانید برای تعویض باتری ماشین به بزرگترین فروشگاه آنلاین فروش باطری ماشین مراجعه کنید.

 

Zohre Habibi بازدید : 58 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

چگونه باطری ماشین را شارژ کنیم.

قبل از اتصال شارژ باطری ماشین به باتری تمام خانه های باتری راجداگانه چک کنید. سطح الکترولیت هر خانه باتری کنترل شود و اگر کم است آب مقطر به آن خانه باتری اضافه شود. ترمینال مشکی رنگ منفی شارژ باتری را به قطب منفی باتری ماشین و ترمینال قرمز رنگ مثبت شارژر باتری را به قطب مثبت باتری ماشین اتصال دهد.

چگونه از شارژر باطری ماشین استفاده کنیم؟

در تمام خانه های باتری ماشین را جدا کنید. سطح الکترولیت هر خانه باتری ماشین را کنترل کنید اگر کم است فقط آب مقطر به آن اضافه کنید. دستگاه شارژ باطری ماشین را به برق 220 ولت تک فاز وصل نمایید و نسبت به ولتاژ باتری ماشین، ولتاژ خروجی دستگاه شارژر باتری ماشین را تنظیم کنید و ترمینال مشکی رنگ منفی دستگاه شارژ ر باتری را به قطب منفی باتری ماشین  و ترمینال قرزمز رنگ مثبت دستگاه شارژر باتری را به قطب مثبت باتری ماشین اتصال دهید.

تفاوت شارژ کردن باطری ماشین به روش کند یا تند؟

1.     روش شارژ کند

2.     روش شارژ تند یا سریع

در روش شارژ کند آمپر کمتر در زمان بیشتر به باطری می دهند تا باطری کاملا شارژ شود. زمان لازم برای شارژ کند حدود 24 ساعت می باشد در این روش باطری به خوبی و کامل در مدت زمان مناسب شارژ می شود.

اما در روش  سریع بر عکس شارژ کند عمل می شود.

یعنی آمپر بیشتر در زمان کمتر به باطری می دهند تا باطری شارژ شود. زمان لازم برای شارژ باطری تند نیم ساعت تا یک ساعت می باشد. روش تند فقط در مواقعی انجام می شود که زمان کافی برای انجام شارژ کند نباشد و عجله داشته باشیم چون در این روش ممکن است صفحات باطری به علت حرارت زیاد آسیب ببینید.

مراحل شارژر باطری ماشین

گام اول

اولین قدم جهت شارژ باطری اتمی در خانه، خارج کردن آن از اتومبیل است. شما باید بدانید که چگونه باطری را از ماشین خارج کنید تا آسیبی به باتری و ماشین وارد نشود. برای این کار، ابتدا کابل های باطری را با آچار شل کنید و سپس برای جدا شدن باتری از جایگاه آن در ماشین تلاش کنید. هنگام کار با باتری اتمی خودرو و خارج کردن آن از ماشین، حتما از عینک ایمنی و دستکش محافظ استفاده کنید. در باطری اتمی ممکن است موادی وجود داشته باشند که خاصیت خورندگی داشته باشند و یا به گونه ای دیگر به شما آسیب بزنند. پس پیش از هر چیزی، حتما دفترچه راهنمای باطری اتمی ماشین خود را با دقت مطالعه کنید تا از هر گونه حادثه احتمالی جلوگیری کنید.

گام دوم

قدم بعدی، رفتن به سراغ شارژر باطری اتمی است. برای شارژ باطری اتمی در خانه به شما توصیه می شود که از شارژر سه مرحله ای استفاده کنید. این نوع شارژربرای باطری شما مناسب است و قیمت معقولی دارد. شارژر را به منبع برقی مانند جریان برقی خانگی متصل کنید؛ ولی آن را روشن نکنید و اجازه دهید که کمی خاموش بماند. یک باتری اتمی مجهز به لوله کوچکی به نام لوله تخلیه است که حضورش منجر می شود تا گازهای داخلی باطری اتمی از آن خارج شوند. اطمینان حاصل کنید که این لوله مسدود نشده و کاملا باز است. قطب مثبت باطری را به قطب مثبت شارژر و قطب منفی باطری را به قطب منفی شارژر متصل کنید.

گام سوم

حالا زمان آن رسیده که ولتاژ شارژر را تنظیم کنید. به هر میزان که ولتاژ شارژر را کمتر تنظیم کنید، باطری شما دیرتر شارژ می شود. ولی هیچوقت با بالاتریت میزان ولتاژ به شارژ کردن باطری خود اقدام نکنید. بلکه بهترین محدوده ولتاژ را با توجه به نوع باطری خود انتخاب کنید تا به ماندگاری باطری اتمی خود کمک کنید. پس از تنظیم ولتاژ شارژر، آن را روشن کنید. حدود 5 ساعت زمان می برد تا مرحله اولیه شارژ را پشت سر گذاشته و 70 درصد باطری خود را شارژ کنید. شارژر به طور خودکار در مرحله دوم شارژ، به ولتاژ پایین تری می رسد. مرحله دوم شارژ ممکن است حتی 10 ساعت هم زمان نیاز داشته باشد. پس از شارژ کامل باطری، شارژر وارد فاز ولتاژ پایین شناور می شود که به آن، شارژ قطره ای نیز می گویند.

گام آخر

پس از این که مطمئن شدید باطری شما به طور کامل شارژ شده، آن را از شارژر جدا کنید یا آن را برای ذخیره سازی طولانی مدت، روی یک شارژر قطره ای قرار دهید. برای نصب مجدد باطری، شارژر را خاموش کنید و سپس سیم های برق را جدا کنید. باطری را به جایگاه خود در ماشین برگردانید و کابل های برق را دوباره متصل کنید. مطمئن شوید که قطب مثبت باطری به کابل های مثبت و قطب منفی باطری به کابل منفی متصل شده. اگر قصد استفاده از باطری را برای چندین هفته ندارید، آن را روی حالت شارژ قطره ای قرار دهید و یا هر چند هفته یک بار آن را دوباره شارژ کنید تا از تخلیه طبیعی باطری جلوگیری شود.

 

 

Zohre Habibi بازدید : 31 چهارشنبه 20 اسفند 1399 نظرات (0)

اقامت ترکیه از طریق کار              

چرا کشور ترکیه برای اقامت کاری ؟

در حال حاضر اقتصاد کشور ترکیه در رتبه 18 جهان قرار دارد. مهاجرت به ترکیه از طریق کار یکی از امن ترین روش های ورود به خاک ترکیه می باشد و در سال های اخیر ایرانی های زیادی جهت کسب اقامت ترکیه، به ترکیه مهاجرت  کرده اند.

درباره کشور ترکیه

کشور ترکیه از لحاظ اقتصاد بسیار پیشرفت داشته است و هم اکنون جز 20 کشور برتر از لحاظ اقتصاد می باشد. اگر چنانچه فردی کشور ترکیه را برای مهاجرت کاری خود برگزیده است، سوالات بسیاری نظیر شرایط کار، شرایط ویزای کار و قوانین کار در ترکیه در ذهن خود دارد. از راه های موجود برای اخذ اقامت کشور ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه می باشد. زیرا که پس از اخذ اقامت از طریق کار می توانند برای تابعیت کشور ترکیه نیز اقدام کنند. از شیوه های دیگر می توان از مهاجرت به شیوه سرمایه گذاری و مهاجرت به شیوه تحصیلات ذکر کرد.

همانطور که گفتیم کشور ترکیه پلی میان آسیا و اروپا بوده و بسیار توریست پذیر و کوهستانی می باشد. پاینخت کشور ترکیه شهر زیبا آنکارا می باشد و از دیگر شهرهای معروف ترکیه می توان به استانبول، آنتالیا و ازمیر اشاره کرد. این کشور حدود 78 میلیون نفر جمعیت دارد که اکثر آنها دارای دین اسلام هستند. واحد پول در اینجا لیره می باشد. به علت بزرگی این کشور، ما شاهد آب و هوای متفاوتی از جمله مدیترانه ای و معتدل هستیم. این کشور دارای مرز مشترک با کشورهای ایران، ارمنستان، گرجستان، همچنین بلغارستان، عراق و روسیه می باشد.

مجوز کار Periodical/Definite در ترکیه

این مجوز کاری معمولا به صورت 1 ساله به متقاضیان خارجی ارائه می شود اما برخی از متقاضیان و کارکنان خارجی در صورت داشتن شرایط لازم می توانند اقدام به کسب ویزای کاری 3 ساله کنند. در واقع تمدید ویزای کاری بستگی به تعداد سال هایی دارد که برای آن قرارداد منعقد شده است و به طور معمول 1 ساله یا کم تر است.

مجوز کار Indefinite در ترکیه

این مجوز کاری به متقاضیانی ارائه می شود که حداقل 8 سال به صورت قانونی و بی وقفه در کشور ترکیه زندگی کرده اند و در این مدت حداقل 6 سال مشغول به کار بوده اند. یکی از نکات مهم که باید ذکر شود این است که کسب این مجوز نیاز به داشتن شرایط دیگری غیر از شرایط ذکر شده نمی باشد. با این حال، متقاضیان و افراد خارجی می بایست جهت کسب این مجوز یک گواهی تایید شده توسط پلیس کشور ترکیه ارائه دهند.

مجوز کار Independent در ترکیه

این مجوز کاری به متقاضیان و کارکنانی ارائه می شود که حداقل 5 سال به صورت قانونی و بی وقفه در کشور ترکیه زندگی کرده اند و لازم به ذکر است که برای کسب این مجوز متقاضیان می بایست در نخستین گام گواهی درخواست برای مجوز کار مستقل در کشور ترکیه ارائه دهند. این گواهی به مدت 3 سال اعتبار خواهد داشت و متقاضیان و کارکنان می توانند با داشتن شرایط مورد نیاز، اقدام به تمدید این گواهی کنند.

مدارکی که متقاضیان کار با تخصص‌های خاص باید ارائه کنند:

معدل آخرین مدرک تحصیلی. (برای متقاضیانی که تحصیلات عالیه خود را خارج از ترکیه انجام داده اند)

در صورت لزوم، یک نسخه از مدرک فارغ التحصیلی برای وزارت خانه ترجمه و صحت مدارک تحصیلی یا مدرک فارغ التحصیلی تأیید شود.

ارائه نسخه‌های قرارداد کاری برای شرکت‌های گردشگری (به زبان ترکی و زبان اصلی)، به همراه یک توصیه نامه به زبان ترکی.

دریافت گواهینامه مهارت برای خارجیانی که می‌خواهند در بخش خدمات آموزشی، تحت مجوز وزارت آموزش و پرورش ترکیه مشغول به کار شوند از همان وزارتخانه مربوطه.

تمامی مدارکی که در بالا به آنها اشاره شد، باید توسط متقاضیان اسکن و در زمان ثبت درخواست به صورت آنلاین ارسال شوند.

 

با ارائه مدارک فوق می‌توان از وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه اجازه کار دریافت و سپس برای دریافت اقامت ترکیه اقدام کرد.

مدارک لازم جهت دریافت اقامت ترکیه:

چهار قطعه عکس بیومتریک (احراز هویت-پاسپورتی) تمام رخ – رنگی – 4×3

اصل گذرنامه

کپی صفحات گذرنامه شامل: صفحه حاوی عکس متقاضی، صفحه‌ای که مهر آخرین ورودی در آن درج شده است، صفحه‌ای که نشانگر اعتبار و تاریخ انقضای گذرنامه است.

اصل و کپی اجازه کار صادر شده توسط وزارت کار و امنیت اجتماعی ترکیه.

 

 

 

 

 

 

Zohre Habibi بازدید : 34 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

خرید ملک در ترکیه با بیت کوین

دنیای ارز های دیجیتال و تکنولوژی این روزها یکی از داغ ترین موارد مورد توجه علاقمندان به سرمایه گذاری است. خرید ملک در ترکیه با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتالی در ترکیه، سرویس جدیدی است که از طریق شرکت سان اند سندز برای سهولت نقل و انتقالات مالی، در اختیار علاقمندان به خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در ترکیه ارئه داده شده است.

شرکت املاک و مستغلات آنتالیا هومز (Antalya Homes) ترکیه اعلام کرد که اکنون مشتریان این شرکت می توانند هزینه مربوط به املاک موجود در فهرست ارائه شده روی پلتفرم این شرکت را با بیتکوین (BTC) پرداخت نمایند.

آنتالیا هومز روی پانزدهم ژوئن (26 خرداد) طی بیانیه ای ادعا نمود که از زمانی که از بیتکوین برای پرداخت های خود در ترکیه استفاده می کند، بالاترین نرخ فروش املاک و مستغلات در ترکیه را به ثبت رسانده است.

طبق اظهارات این شرکت، همه گیری ویروس کرونا صنعت املاک و مستغلات را وادار به نوآوری کرده است. به بیان دقیق تر، آنتالیا هومز با ارائه تورهای مجازی خانگی و پشتیبانی از بیتکوین در وب سایت خود، نسبت به شرایط ایجادشده واکنش نشان داده است. رئیس شرکت بایرام تکچه توضیح داد:

وی گفت: “برای فروش ویلایی در آنتالیا، تصاویری از خانه را با کمک یک پهپاد ضبط کردیم و همراه با خریدار به صورت آنلاین از آن مکان دیدن نمودیم. سپس در یک جلسه آنلاین، خریدار و فروشنده را روبروی هم قرار دادیم و مذاکرات نهایی انجام گرفت. آنتالیا هومز پرداخت های مربوط به واسطه گری خود را با بیتکوین انجام داد. این فروش، به ارزش1.25 میلیون دلار، از بالاترین ارزش فروش ملک در ترکیه برخوردار است که تاکنون با بیت کوین انجام شده است. “

در وب سایت Antalya Homes، بخش اختصاصی “پرداخت با بیت کوین” را مشاهده می کنید که در آن اشاره شده است که این شرکت از پرداخت های XRP ، Bitcoin Cash (BCH) ، Litecoin (LTC) ، Bitcoin Gold (BTG) ، Tether (USDT) ، Stellar (XLM) و اتر (ETH) نیز پشتیبانی می کند.

 

 

مزایای خرید ملک در ترکیه با بیت کوین

تبادل مستقیم و بدون واسطه

تراکنش‌های بیت کوین مستقیما میان دریافت‌ کننده و فرستنده صورت می‌گیرد

و در این میان خبری از شخص ثالث یا واسطه نیست؛بنابراین کارمزدی به واسطه‌ها پرداخت نمی‌شود.

تراکنش‌ های بین‌ المللی

بیت کوین راحت‌ترین روش برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی است، مخصوصا اگر مبلغ تراکنش بالا باشد؛

چرا که کارمزد اضافی برای پرداخت مبالغ مختلف به دریافت‌ کننده، پرداخت نمی‌شود.

با بیت کوین می‌توان بیش از یک میلیون دلار پول را با کارمزد مناسبی منتقل کرد.

بیت کوین را نمی‌ توان مسدود کرد

هیچ نهاد یا دولتی توانایی جلوگیری از کار بیت کوین (به خودی خود) را ندارد.

از آنجایی که بیت کوین نسبت به سیاست نفوذ ناپذیر است،

دولت‌ها و مقامات حکومتی نیز نمی‌توانند دارایی‌هایی را که به شکل بیت کوین درآمده ضبط یا مسدود کنند.

با 10 بیت کوین در ترکیه صاحب خانه شوید !

به گزارش بیت کوین نیوز از سال 2018 تاکنون بسیاری از وب سایت های خرید ملک در ترکیه به دلیل بحرانی که برای واحد پولی این کشور به وجود آمد، پرداخت با بیت کوین، اتریوم و ریپل را قبول می کنند

از آنجایی که ملک در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپا ارزان تر است، این موضوع باعث خرید حدود ۴۰ هزار ملک توسط افراد غیر ترک در این کشور شده است

در این گزارش ارزش یک خانه در ترکیه چیزی حدود 43 هزار دلار برآورد شده که میتوان با حدود 10 بیت کوین (با ارزش حال حاضر) آن را خریداری کرد

ترکیه تنها مقصد خرید ملک در دنیا نبوده و در طی ماه گذشته خانه ای در تگزاس آمریکا با بیت کوین فروخته شد

در لندن هم از هفته گذشته خانه ای را به قیمت حداقل ۵۰۰ بیت کوین برای فروش گذاشتند

در دوبی و کانادا نیز آپارتمان هایی با دریافت بیت کوین به دست صاحبان جدیدشان سپرده شد

همه این موارد نشان دهنده حذف پولهای فیزیکی رایج و البته واسطه ها و دلال ها از روند معاملات ملکی است.

Zohre Habibi بازدید : 34 دوشنبه 18 اسفند 1399 نظرات (0)

باطری ماشین چند ولت است؟

باتری خودرو یک عنصر ضروری در هر نوع  ماشین با هر نوع سوخت می باشد، هر باتری با توجه به مشخصات فنی آن از جمله ظرفیت، ولتاژ اسمی، توان و شدت جریان استارت سرد، می توان فقط برای یک نوع خودروی خاص مناسب باشد.

باتری ماشین دقیقا چگونه کار میکند؟

باتری ماشین ولتاژ برق لازم برای تامین انرژی تمام قطعات الکتریکی موجود در وسیله نقلیه شما را تامین می کند. در موقع خاموش بودن موتور و در حالت استارت زدن تامین انرژی الکتریکی مورد نیاز در خودرو به عهده باتری می باشد که در این حالت باتری تخلیه (دشارژ) می شود.

ولتاژ مناسب برای شارژ باتری ماشین چقدر است و شارژ آن چه ولتاژی لازم دارد؟

ولتاژ باطری ماشین 12 ولت است که می تواند با بیش از این ولتاژ شارز شود. برای اینکه باطری خودرو شارژ شود، حداقل به 12.9 ولت نیاز دارد، اما در این ولتاژ میزان شارژ آن بسیار کند است و تا وقتی که به طور کامل شارژ نشود، می توانید آن را با ولتاژ بالا و با خیال راحت شارژ کنید. بنابراین ولتاژ های متناوب و ولتاژ شارژ های باطری ماشین می توانند با اطمینان بیش از 15 ولت فراتر روندد، تا زمانی که باتری مورد بررسی قرار گیرد تا مطمئن شوید که شارژ آن زیاد نیست.

سیستم های برق خودروهای معمولی دارای ولتاژ اسمی خامی هستند که معمولا ضریب ثابتی از ۱۲ ولت می باشند و به همین دلیل تقریبا تمام باتریهای خودرویی موجود در بازار دارای همین ولتاژ نامی هستند. اغلب خودروهای سواری دارای ولتاژ نامی ۱۲ ولت می باشند. خودروهای باری و سنگین دارای ولتاژهای نامی بالاتر از ۱۲ ولت می باشند ولی ولتاژ آنها به گونه ای است که مضرب صحیحی از ۱۲ می باشند به عنوان مثال واتاژ اسمی مورد نیاز آنها ۲۴ ( دو برابر ۱۲ ) ، ۳۶ ( سه بربر ۱۲ ) و … می باشد. در این گونه خودرو به جای یک باتری اغلب از ۲ یا ۳ باتری ۱۲ ولت برای تامین ولتاژ مورد نیاز استفاده می کنند. به همین دلیل در بازار معمول فعلی فقط باتری ۱۲ ولت خودرویی یافت می شود.

در طراحی های جدید خودروها که بحث آن از اوایل قرن ۲۱ میلادی آغاز شده و تحقیقات فراوانی نیز در این زمینه صورت گرفته است مربوط به استفاده از باتریهای ۳۶ ولت هیبرید و ۴۲ ولت هیبرید و تغییر در سیستم برق خودروها می باشد . مقالات تحقیقی چاپ شده در زمینه باتری های این خودروها نشان می دهد که این سیستم برق خودرو کارایی بسیار بهتری از سیستم های معمولی دارد . در این باتریهای هیبریدی ، سیستم باتری شامل یک باتری معمولی با ولتاژ ۳۶ یا ۴۲ ولت و یک ابر خازنی اشت که مجموعه این دو به عنوان باتری خودرو استفاده می شود ، حضور یک ابر خازن کارآیی و عمر باتری را افزلیش داده و توانایی تولید جریان در این سیستم افزایش می یابد.

۱ – ظرفیت اسمی باتری

ظرفیت باتری یک پارامتر یسیار مهم و اساسی در انتخاب باتری می باشد. اولین قدم در انتخاب باتری، آشنایی با اطلاعات اولیه سیستم برق خودر و است که اغلب توسط شرکتهای خودروساز به صورت یک کتابجه به همراه خودرو ارائه می کنند. در اطلاعلت فنی سیستم برق خودرو، اطلاعاتی در مورد ظرفیت باتری مورد نیاز ارائه می شود. در انتخاب باتری باید ظرفیت باتری در حد مطلوب باشد. همیشه یک استارت خوب استارتی است که توسط یک باتری با عملکرد و ظرفیت مناسب در یک بازه زمانی کمتر از ۲ ثانیه اجرا می شود.

۲ – شدت جریان استارت سرد

این پارامتر یک ویژگی فنی باتری است که یک معیار بسیار خوب برای انتخاب باتری به ویژه برای فصول سرد سال است.

هر چه مقدار در یک ظرفیت اسمی خاص بالاتر باشد، توانایی باتری برای استارت در دماهای پایین بیشتر خواهد بود. یکی از مشکلات اغلب باتری ها ، ضعف آن ها در آب و هوای سرد است. این مشکل را هر مصرف کننده خودرو در یک صبح سرد زمستان به خوبی احساس می کند. باتری در آب و هوای گرم ضعف خود را نشان نمی دهد ولی با کاهش دمای محیط، عدم توانایی باتری آشکار می شود.

در دستورالعمل استاندارد ملی ایران شماره ۷۱ برای باتریهای سرب – اسید خودرو، این پارامتر به صورت زیر تعریف شده است.

حداکثر جریانی که یک باتری ۱۲ ولتی می تواند در دمای ۱۸- درجه سانتیگراد در مدت ۱۰ ثانیه تولید کند با این شرایط که ولتاژ آن در طی این مدت از ۵/۷ ولت کمتر نشود . مقدار شدت جریان استارت سرد هر باتری به دو عامل ظرفیت اسمی و مقاومت درونی باتری بستگی دارد. هر چه ظرفیت باتری بالاتر باشد. مقدار شدت جریان استارت سرد آن نیز افزایش می یابد. هرچه مقاومت درونی باتری بالاتر باشد مقدار کاهش می یابد. زیاد بودن مقاومت درونی باتری یک عیب اساسی باتری است که به فرآیند تولید و ساخت باتری ارتباط دارد.

هر باتری باید حداقل جریانی معادل سه برابر ظرفیت اسمی خود بتواند در دمای۱۸- درجه سانتیگراد تولید کند. به عنوان مثال یک باتری A.h 60 باید حداقل شدت جریان استارت سرد A180 را تامین کند.

۳ – آب بندی باتری ها

باتریهای خودرو از لحاظ آب بندی دارای دو نوع کلی هستند. نوع معمولی باتری ها که به باتری های منفذ دار معروف هستند دارای دریچه هایی بر روی درب باتری جهت افزایش الکترولیت وگاهی یک منفذ کناری برای خروج اسید اضافی می باشند. اگر باتری منفذ دار دارای دریچه کناری نباشد باید یر روی درب های دریچه های مخصوص افزایش اسید، دارای منافذ ریزی باشد تا گازهای اضافی داخل باتری بتواند از آن خارج شود.

این نوع باتری ها تا قبل از مصرف بدون اسید و خشک خستند و هنگام مصرف باید تا حد نشان داده شده بر روی بدنه با اسید سولفوریک ۳۷% ( GR/CM3 28/1 ) پر شوند. بعد از ریختن الکترولیت باتری باید حدود یک ساعت به باتری فرصت داده شود تا الکترولیت بتواند به درون مواد فعال آندی ، کاتد و درون جداکننده های آن (Seprator) نفوذ کند بعد از این مدت می توان باتری را بر روی خودرو نصب کرد.

نوع دوم باتریهای خودرو ، باتری های آب بندی شده هستند که به آنها ( Free MF Sealed Maintenance ) و گاهی به غلط به آنها باتری خشک گفته می شود. در اصل این باتری ها خشک نیستند و فقط بدنه و درب آنها آب بندی شده و اسید مورد نیاز توسط سازنده در طی تولید اضافه می شودو مصرف کننده لازم نیست به آنها اسید اضافه کند. در این باتریها، در طول مصرف نیز ،‌ نیازی به مراقبت و اضافه کردن اسید وجود ندارد.

در انتخاب باتری های منفذدار باید توجه بیشتری شود، چون پدیده ریزش و نشت الکتروایت اسیدی در آنها بیشتر مشاهده می شود.

این باتریها نباید هنگامی که با زاویه ۵۵ درجه نسبت به حالت قائم با سرعت کج می شود ، دچار ریزش و نشت الکترولیت شوند. این کار را می توان به سادگی بعد از اضافه کردن اسید به این نوع از باتریها انجام داد و بعد از اطمینان از عدم نشت، می توان آن ها را بر روی خودرو نصب کرد.

۴ – ابعاد بیرونی باتری

هنگام ساخت با توجه به ظرفیت برق خودرو، یک جای مشخصی برای باتری در نظر گرفته می شود . بنابراین ابعاد بیرونی باتری نیز باید متناسب با جای در نظر گرفته در خودرو باشد . این مساله در خودروهای مدل بالا حائز اهمیت بیشتری است چون نشیمنگاه باتری محدود بوده و فضای اضافی در آنها وجود ندارد و باتری نمی تواند ابعاد بزرگتری داشته باشد.

۵ – ترمینالهای باتری

هر باتری خودرو دارای دو ترمینال خروجی + و – است که از طریق آنها باتری به سیستم برق خودرو متصل می شود. در نگاه اول این ترمینالها که از جنس آلیاژ سرب می باشد باید شکل مناسب داشته و سطح آنها کاملا صاف و هموار بوده و هیچگونه منفذ و ناصافی نداشته باشد.

در هنگام خرید باتریهایی از نوع آب بندی شده (Sealed) علاوه بر مطلب فوق ، باید به رنگ این ترمینالها نیز توجه شود. در این نوع باتری ها به دلیل حضور الکترولیت اسید سولفوریک در مدت انبار سازی ، اگر فرمولاسیون آلیاژ این ترمینالها و نحوه جادهی آنها در روی درب باتری صحیح نباشد ، سولفات سرب سفید رنگی در روی آنها ظاهر خواهد شد که به اصطلاح ترمینالها سولفاته می شوند. استفاده از این باتری ها یا ترمینالهای سولفاته شده، باعث خوردگی شدید در سیم های اتصال (سرباتری) خودرو می شود که این خوردگی از طریق نشت بسیار آرام و نامحسوس الکترولیت از طریق سیم ها ممکن است از سر باتری نیز فراتر رود. علاوه بر خوردگی باتریهایی که دچار مشکل سولفاته شدن ترمینالها هستند، معمولا در طول مصرف دچار سولفاته شدن شبکه های درونی باتری نیز می شوند که این پدیده ها باعث کاهش طول عمر و کارایی باتری می شود . مساله سولفاته شدن ترمینالها در باتریهای منفذ دار معمولی در هنگام خرید مشاهده نمی شود، چون این باتریها در طول مدت انبارسازی فاقد الکترولیت هستند در غیاب الکترولیت سولفات شدن اتفاق نمی افتد و پدیده سولفاته شدن این باتری ها فقط در طول مصرف می تواند مشاهده شود.

۶- بدنه باتری

علاوه بر ابعاد مناسب ، بدنه باتری باید دارای شکل مناسب و جایگاه های مناسب برای نصب روی خودرو باشد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو پورشه کاین کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

 

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بدنسازی بانوان پونک
  • باشگاه بانوان پونک
  • ایروبیک بانوان پونک
  • فیتنس بانوان پونک
  • امداد هیوندای
  • تعمیر تویوتا
  • امداد خودورو هیوندا
  • تعمیر هیوندا
  • امداد خودرو کیا
  • بهترین تعمیرگاه کیا
  • امداد تویوتا
  • خرید کرکره برقی
  • اقامت ترکیه
  • بررسی باطری های ماشین های ایرانی
  • بررسی مشکلات برقی خودرو
  • تسلا در تولید باتری های خودرو برقی
  • طریقه باتری به باتری کردن خودرو
  • افزایش باتری های لیتیوم یونی
  • تویوتا و خودرو های برقی
  • عمر باتری های خودرو برقی
  • افزایش ظرفیت باتری های bmw
  • باتری گرافینی
  • باتری دوچرخه برقی
  • سریع ترین سارژرهای جهان
  • باتری اتمی با عمر صد سال
  • باتری های ابی
  • خودرو های دیزلی یا بنزینی
  • انواع مدل های مرسدس بنز
  • تاریخچه bmw
  • نگهداری باطری ماشین در تابستان
  • نگه داری باطری ماشین در زمستان
  • باتری مبتنی بر روده انسان
  • باطری حالت جامد
  • ساختار باطری ماشین
  • سولفاته شدن باطری ماشین
  • روغن سوزی موتور ماشین
  • علت کاهش راندمان خودرو
  • استارت زدن و طول عمر خودرو
  • بررسی علل لرزش خودرو
  • علل خرابی کلاچ خودرو
  • ترمز خودرو و مشکلات احتمالی
  • درباره باتری کار
  • باتری پراید
  • باتری 206 وSD
  • باتری پژو 405
  • باتری پژو روا
  • باتری پژو پرشیا
  • باتری سمند
  • باطری ماشین تندر90
  • باتری تیبا
  • باتری مگان
  • باطری ماشین زانتیا
  • فناوری بااک چین و خودرو های برقی
  • اکسل خودرو چیست
  • فرق ترمز دیسکی و کاسه ای
  • باطری ماشین ریو
  • سیستم برقی خودرو
  • مزایای وجود فیوز در خودرو
  • تولید خودرو های برقی در ایران
  • شارژر باطری ماشین
  • تعریف باتری و انواع ان
  • درباره باتری بیشتر بدانیم
  • اثرات مخرب زیست محیطی باتری
  • تاریخچه پیدایش باتری
  • فناوری جدید باتری توشیبا
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش اول
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش دوم
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش سوم
  • نشانی خرابی دینام
  • دلایل ترکاندن باطری ماشین
  • زمان تعویص باطری ماشین
  • تست باطری ماشین
  • باطری ماشین رانا
  • باطری ماشین برلیانس
  • باطری ماشبن جک
  • باطری ماشین لیفان
  • باطری ماشین سانتافه
  • باطریماشین توسان
  • باطری ماشین اسپورتیج
  • بهترین باطری ماشین
  • درباره شمع خودرو چه می دانید
  • باطری ماشین با فناوری پریمیوم
  • کوئل خودرو
  • راهنمای فیوز خودرو
  • تعویض باتری ماشین
  • فروش باطری ماشین
  • بهترین باطری ماشین
  • بهترین باتری ماشین
  • باتری سوزوکی
  • خرید باتری ماشین
  • باتری اوربیتال
  • باطری ماشین پراید
  • دانلود سریال جدید
  • قیمت روز خودروی شما
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 8
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 24
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 96
  • بازدید ماه : 385
  • بازدید سال : 4,793
  • بازدید کلی : 17,534