loading...
Good Days on the Way
Zohre Habibi بازدید : 46 سه شنبه 02 دی 1399 نظرات (0)

 

در این مقاله سعی دارم یک راهنمایی خوب درباره باطری ماشین ارائه بدم ولی چنانچه با خوندن این مقاله به نتیجه دلخواه نرسیدید میتونین با با باتری کار برای خرید باتری ماشین تماس بگیرین و از خدمات  تعویض باتری ماشین در محل به صورت رایگان بهره مند بشین.

باتری از اصلی ترین بخش های تامین کننده انرژی درون خودروهاست و اهمیتی آنقدر بالا دارد که میزان سلامتی آن بر کیفیت راندمان خودرو تاثیر مستقیم می گذارد. وظیفه عمده باتری، تامین انرژی مورد نیاز استارتر است. پس از روشن شدن پیشرانه، آلترنیتور یا دینام، نیروی الکتریکی مورد نیاز تجهیزات جانبی و رفاهی را تامین می کند.

در اتومبیل های ابتدایی، به دلیل فراگیر نبودن سیستم ها و تجهیزات الکتریکی، باتری ها نیز در این صنعت چندان رایج نبودند. چراغ های جلو گازسوز بودند، به جای بوق از زنگ استفاده می شد و عمل استارت پیشرانه به شکل دستی و با شفت صورت می پذیرفت. اما روند استفاده از باتری در خودروها، برای تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز ادوات گوناگون، از حوالی سال 1920 میلادی رشد چشمگیری گرد.

تا اواسط دهه پنجم میلادی استفاده از باتری های 6 ولت ادامه پیدا کرد تا اینکه در نهایت با معرفی و ساخت پیشرانه های جدیدتر که نیروی الکتریکی بیشتری برای شروع به کار نیاز داشتند باتری های 12 ولت وارد چرخه شدند.

البته حتی پس از جایگزینی تقریبا کامل باتری های 12 ولت تعدادی از کمپانی ها، تا چند سال بعد به استفاده از باتری 6 ولت در اتومبیل های کوچک خود ادامه دادند که به عنوان نمونه می توان از بیتل، ساخت فولکس واگن و سیتروئن 2CV یاد کرد.

اتمام عمر باطری ماشین اتفاقی غیر منتظره نیست، با فرا رسیدنش به اطلاعتی نیاز پیدا می کنید که پیش از این توجهی به آن ها نکرده بودید. اعداد BCI (انجمن بین المللی باتری)، آمپرگردان میل لنگ در شرایط سرد یا تست باتری در شرایط سرد (CCA)، ساختار داخلی باتری و موارد دیگر به هنگام خرید و انتخاب باتری مناسب از اهمیت زیادی برخوردارند.

 

پس تنها چند دقیقه از وقت خود را به خواندن این مطلب اختصاص داده و از دردسرهای خرید باتری راحت شوید. با اینکه در ادامه با اصلی ترین مشخصه های مورد نیاز هنگام خرید باتری نو آشنا خواهیم شد، برای اطمینان بیشتر در خرید، به دفترچه راهنمای خودرو و مکانیک خود مراجعه کنید.

انواع باتری خودرو

ابتدا با انواع باتری های رایج در صنعت اتومبیل آشنا خواهیم شد. در خودروهای غیر الکتریکی باتری ها به دو نوع اسیدی و سیلد (AGM)، که باتری خشک هم نامیده می شود و به دلیل ساختارش به دو نوع تقسیم شده، طبقه بندی می شوند.

باتری اسیدی یا Lead Acid

در باتری های اسیدی 6 محفظه قرار دارد و درون هر محفظه تعدادی صفحه سربی با بار مثبت و منفی قرار گرفته. این صفحات سربی درون محلول الکترولیت محتوی 35 درصد اسید سولفوریک و 65 درصد آب قرار گرفته اند و مابین آن ها، جداکننده ای با قابلیت نفوذپذیری نصب شده. صفحات هر محفظه به وسیله اتصال دهنده ای به هم متصل هستند و هر کدام قادر به تولید 2 تا 2.2 ولت برق هستند و دلیل نام گذاری باتری 12 ولتی همین موضوع است.

مقدار محلول داخل این باتری ها باید مدام چک شود تا در صورت نیاز آب مقطر به آن اضافه شود. باتری های اسیدی جدیدتر همانند قبل به راحتی آب خود را از دست نمی دهند ولی هنوز در مقایسه با باتری های AGM عمر کوتاه تری دارند.

باتری AGM از نوع مارپیچ

باتری های AGM (Abrsorbed Glass Mat) یا جداکننده جذبی در سال 1971 میلادی اختراع شدند و در دو نوع مارپیچ (Spiral) و مسطح (flat) تولید می شوند. در نوع مارپیچی، صفحات مثبت و منفی توسط جداکننده‌ جذب کننده و فایبرگلس درون محفظه‌ با ساختار مارپیچی قرار دارند و اکثر مواقع از جنس سرب هستند.

مزیت استفاده از چنین صفحاتی با خلوص بالای سرب، افزایش شاخص CCA با به عبارت دیگر آمپراژ باتری در هوای سرد و کاهش مقاومت داخلی است که هر دو جریان الکترون ها را سرعت می بخشند. مزیت وجود فایبرگلس در خاصیت جذب مولکول ها توسط آن تعریف می شود. بنابراین با جذب محلول الکترولیت توسط فایبرگلس عملیات اضافه کردن آب مقطر به باتری عملا بی معنی می شود و نیاز به چک کردن مداوم باتری نیست. این باتری هه به دلیل ساختار و طراحی بهتر تا 3 برابر مقاومت بیشتر از خود در برابر ضربات و تکان های شدید نشان می دهند.

باتری هایAGM مسطح از منظر شیمیایی مشابه مدل اسیدی هستند؛ اما از نظر ساختار و طراحی متفاوت اند. بر خلاف جداکننده نفوذپذیر در باتری اسیدی، در این باتری ها جداکننده AGM بین صفحات مثبت و منفی جای گرفته که اجازه خروج هیدروژن و اکسیژن را از درون محلول الکترولیت نمی دهد و از شناور بودن محلول نیز جلوگیری می کند. بنابراین مثل مدل مارپیچی این مدل نیز نیازی به اضافه کردن آب مقطر ندارد.

باتری های AGM  برای عملکرد بالا مناسب هستند و در اغلب خودروهای مدرن استفاده می شوند؛ همچنین قادرند تا چرخه های بیشتری از فرآیند شارژ و تخلیه شارژ را تحمل کنند. باتری های AGM در قیاس با باتری های اسیدی قیمت بالاتری دارند.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

 

 

Zohre Habibi بازدید : 38 شنبه 29 آذر 1399 نظرات (0)

 

اگر بخوام یه تاریخچه مختصر از یک باطری ماشین براتون بگم پیشنهاد میکنم که مقاله امروز رو دنبال کنید تا به اون نتیجه دلخواه برسید.

وقتی صنعت خودروسازی شروع به کار کرد از الكتريسته و   باطری ماشین  تنها براي آتش زدن سوخت درون موتور استفاده مي شد. در اوايل دهه ۱۹۲۰استارت‌هاي الكتريكي جانشين هندل شدند. چراغ جلو‌هاي الكتريكي نيز لامپ هاي استيلني را منسوخ كردند و بوق هاي الكتريكي نيز جير جير بوق هاي بادي دستي را محو كردند.

امروزه يك اتومبيل نيازمند سيستم مفصلي از مدارهايي است كه بايد تمام الكتريسته مورد نياز براي كاربردهاي روزمره را توليد، انبار و تقسيم كند.

اولين بخش عمده در سيستم الكتريكي باتري است. باتري وسيله اي است كه براي ذخيره نيروي مورد نياز استارت زدن و به كار انداختن لوازم جانبي مثل ساعت ، راديو و علائم هشدار دهنده در زمان خاموشي موتور مورد استفاده قرار مي گيرد .

دومين بخش مهم ، موتور استارت زن است كه براي روشن كردن موتور به كار مي رود.

سومين بخش دستگاه شارژ است كه از موتور نيرو مي گيرد و آن را با نام مولد مي شناسيم. اين وسيله زماني كه موتور در حركت است به سيستم الكتريكي، برق مي رساند و به اصطلاح باتري را پر مي كند.

اتومبيل به كمك چنين اجزايي منبع الكتريسته خود را حفظ مي كند. وسيله اي موسوم به آفتامات يا تنظيم كننده ولتاژ نيز سطح الكتريسته را ثابت نگه مي دارد و جعبه فيوز نيز از تبديل شدن مسائل كوچك به مشكلات بزرگ جلوگيري مي كند. اتومبيل مدرن لوازم جانبي الكتريكي بسياري مثل راديو، تلفن هاي ماهواره اي، گرم كن شيشه عقب و قفل هاي الكتريكي درها و نيز موتورهاي گوناگوني دارند كه براي به حركت درآوردن بخش هاي مختلف مثل سان روف به كار مي روند.

اولين منبع الكتريسته اتومبيل باطری ماشین است كه مهمترين كاركرد آن روشن كردن موتور است زماني كه موتور كار مي كند يك مولد وظيفه تامين نيازهاي الكتريكي اتومبيل و برگرداندن انرژي به باتري را به عهده مي گيرد. يك باتري ذخيره دوازده ولتي شامل لايه هايي از ورقه هاي سربي بارگذاري شده منفي و مثبتي است كه هر كدام از آنها همراه با جدا كننده هاي عايقشان شش پيل دو ولتي را مي سازند. اين پيل ها با يك مايع هادي الكتريسته موسوم به الكتروليت پر مي شوند كه معمولاً از تركيب دو سوم آب مقطر و يك سوم اسيد سولفوريك به دست مي آيد.

 

واكنش ورقه هاي سربي و الكتروليت انرژي شيميايي توليد مي كند كه به هنگام برقراري مداري بين ترمينال هاي مثبت و منفي باتري تبديل به الكتريسته مي شود. بايد توجه داشت كه تمامي عملكرد هاي فوق العاده لوازم جانبي الكتريكي و طراحي پيشرفته شان در نهايت و تماماً با نقصي در جزء اصلي اين سيستم يعني باتري، دچار شكست مي شوند. بدون اين مخزن پتانسيل الكتريكي بهترين اتومبيل دنيا نيز مثل يك درخت بي حركت خواهد بود و ديگر با يك مجسمه فلزي تفاوتي نخواهد داشت.

البته ثابت شده است كه عمده ترين عامل عدم استارت كردن موتور، اتصال هاي ناقص است اما مشكلات باتري نيز دومين عامل شايع دراين باره به حساب مي آيد. همانطور كه توضيح داده شد اين عامل محرك اوليه خودرو بر اساس اصول الكترو شيميايي كار مي كند اما رويه طراحي و آزمايش آن در طول دو دهه اخير به چندين روش مختلف تغيير كرده است. امروز يك باتري ساز ادعا مي كند كه تنها نيمي از دستگاه هاي برگشتي اش واقعاً خراب هستند ، بنابراين يادگيري عيب يابي اين قطعه از اتومبيل براي هر راننده اي ضروري است.

پيش از آن كه عدم روشن شدن يا كند روشن شدن موتور را به نقص باتري نسبت دهيد مطمئن شويد كه اتصالات در وضعيت خوبي به سر مي برند سپس سراغ استارت زدن برويد و بررسي كنيد كه آيا آمپرسنج، شدت جريان را غير عادي نشان مي دهد يا نه. همين طور سيستم شارژ را نيز از ياد نبريد. ببينيد آيا تسمه سالم است و ولتاژ لازم توليد مي شود، سپس به دنبال ترك ها در جدار باتري باشيد. همچنين سطح مايع الكتروليت يا همان آب باتري را مشاهده كنيد.

اگر چنانچه به نتیجه مطلوب نرسیدید با تماس با باتری کار برای خرید باتری ماشین و تعویض باتری ماشین در محل اقدام کنید.

 

در دماي ۲۷درجه سانتي گراد خواندن عددي بين ۲۶/۱تا ۲۷/۱از دستگاه چگالي سنج هم ارز است. با يك شارژ كامل، يعني ۲۴درصد حجمي يا ۳۵درصد وزني مخلوط آب و اسيد را اسيد تشكيل مي دهد. البته با تغييرات دما به ازاي هر ۵/۵درجه كمتر از ۲۷بايد ۰/۰۴از اعداد ۲۶/۱و ۲۷/۱كم كنيد. با اينكه اين روش بازرسي تقريباً ارزشمند به حساب مي آيد، اما شايد به باتري هاي امروزي به علت مهر و موم بودن، اجازه چنين كاري ندهد.

 

هرگز براي انجام اين آزمايش به فكر سوراخ كردن اين نوع باتري ها نيفتيد. بررسي ولتاژ نيز روشي بسيار ساده و سريع است اما خواندن اعداد معقول از دستگاه ولت متر به تنهايي نمي تواند تضمين كننده توانايي باتري براي تامين ميزان آمپر مفيد باشد.

در واقع اگر ولت متر شما عددي كمتر از ۶/۱۲ولت كه بيانگر شارژ كامل است را نشان داد دو شرايط محتمل است: تمامي پيل ها شارژ پاييني داشته باشند يا ولتاژ پنج تا از آنها ۱/۲ولتاژ و آخرين پيل نيز كمي كمتر از ۷/۱باشد، بنابراين شما در ولت سنج خود ۲/۱۲ولت را مشاهده مي كنيد. استفاده از يك چگالي سنج به شما امكان مي دهد تا دريابيد آيا اتصال سست وجود دارد يا نه.

چگونه مي توان گفت كه باتري در وضعيتي خوب قرار دارد يا نه؟

در واقع ورقه هاي سربي درون باتري معين مي كنند كه يك باتري هنوز قابل تغيير است يا نه. در باتري هنگامي جريان توليد مي شود كه اسيد سولفوريك با ورقه هاي سربي واكنش انجام دهد. زماني كه باتري خالي مي شود سولفات روي ورقه هاي سرب انباشته مي شود و توانايي باتري در توليد جريان را كاهش مي دهد. همچنين زماني كه مولد با وادار كردن جريان براي حركت در مسير عكس دوباره باتري را شارژ مي كند، سولفات انباشته شده روي ورقه هاي سرب به محلول برمي گردد.

با گذشت زمان مقداري از سولفات به طور ثابت و دائمي به ورقه ها مي چسبد. در واقع اين سولفات مانعي تشكيل مي دهد تا باعث كاستن توانايي باتري در توليد و ذخيره الكتريسيته شود. چنانچه باتري به طور مكرر قواي خود را از دست دهد يا براي مدت بيش از چند روز در وضعيت خالي شده بماند اين فرآيند تسريع مي يابد. بنابراين چنانچه ورقه هاي سربي سولفاته شوند ديگر باتري پذيراي شارژ نخواهد بود و بايد تعويض شود. عمر متوسط باتري در بهترين شرايط نگهداري تنها ۴الي ۵سال است.

میدونستی تو باتری کار بهترین باتری ماشینو به بهترین قیمت باطری ماشین میتونی بخری ؟ پس همین الان دست به کار شو و با کلیک روی قیمت باطری ماشین باتریتو بخر و خدمات و پشتیبانی باتری کار بهره مند شود.

 

Zohre Habibi بازدید : 33 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

خب برای شروع کار لازمه که بدونید تبلیغات چیه؟

معنی لغوی تبلیغ یعنی اطلاع رسانی و رساندن یک پیام و در اصطلاح یعنی

پیامی که به مخاطب می‌رسانید تا توجهش را به ایده، محصول، خدمت یا شرکتتان جلب کنید. این پیام در واقع یک فراخوان یا call to action عمومی است که قرار است در چند دقیقه (یا حتی چند ثانیه) ما را مجاب کند که با این محصول تجربه بهتری خواهیم داشت.

 قدرت تبلیغات در دنیای امروز

دنیای تبلیغات دنیای عجیبی است. دنیایی پر از پیام‌ها، فکرها و احساس‌ها. ما به هر جایی که می‌رویم و هر جایی که نگاه می‌کنیم، با پیامها درگیر هستیم. تبلیغات کاری کرده‌است که ما دیگر لازم نیست به خودمان فکر کنیم که چند وقت بعد، چه چیزی برای ما جذاب خواهد بود. ما باید روی یک نیمکت راحت بنشینیم و شما با تبلیغات خود به ما بگویید که چگونه زندگی کنیم، دنبال چه چیزی باشیم، چه چیزی بخوریم، خانه ما چه شکلی باشد، چگونه با مردم ارتباط برقرار کنیم یا هر جنبه‌ای از زندگی که برای ما مهم است. این است قدرت تبلیغات.

چند سال پیش که فروشگاه‌های اینترنتی نبودند و شما به دنبال یک هدیه زیبا برای دوست خود می‌گشتید، چه می‌کردید؟ مغازه به مغازه می‌گشتید تا یک هدیه زیبا پیدا کنید و هیچ اعتراضی هم نداشتید. تا اینکه یک عده آمدند و گفتند: ما فروشگاه اینترنتی داریم، بیا، ببین، مقایسه کن، خسته هم نشو! یک روش جدید خرید معرفی کردند و سبک خرید شما تغییر کرد. شما هیچ‌وقت به این فکر نکرده بودید که فروشگاه اینترنتی قرار است کار شما را راحت کند، همین‌طور که الآن نمی‌دانید که تبلیغات قرار است در آینده شما را به کدام سمت ببرد.

تاثیرگذارترین تبلیغ چگونه شکل می‌گیرد؟

مشتریان همیشه به‌وسیله تبلیغات مختلف بمباران می‌شوند. شک نکنید که غیرممکن است، همه افراد به هر تبلیغی که جلوی رویشان باشد، توجه کنند. این‌قدر آگهی‌های تبلیغاتی زیاد شده‌است که مردم در بستن و توجه نکردن تبلیغاتی که به آن‌ها مربوط نیست، حرفه‌ای شده‌اند.

بیزینس مدل چیست؟ چگونه یک بوم مدل کسب و کار طراحی کنیم؟حتما بخوانید: بیزینس مدل چیست؟ چگونه یک بوم مدل کسب و کار طراحی کنیم؟

به شرایط زیر خوب فکر کنید:

فرض کنید که در جاده در حال رانندگی هستید. در راه کلی بیلبورد تبلیغاتی هست که اصلاً به آن‌ها توجه نمی‌کنید؛ اما در همان شرایط اگر گرسنه باشید، رفتارتان کاملاً تغییر می‌کند. وقتی گرسنه‌اید، شروع می‌کنید به دنبال کردن بیلبوردهای تبلیغاتی اطراف جاده، تا ببینید که کجا یک رستوران خوب می‌توانید پیدا کنید. شما دیگر حواستان به بیلبوردهای تبلیغاتی هست چون به آن نیاز دارید و در بین آن‌ها به دنبال چیزی می‌گردید که مشکلتان را حل کند.

بهترین آگهی تبلیغات زمانی ارائه می‌شود که مشکلی وجود دارد و شرکت شما می‌تواند آن را حل کند چون در زمان نیاز، احتمال خرید مشتری خیلی بالاست.

خب این شد یک تبلیغ خوب که در بهترین زمان و مکان ارائه می‌شود؛ اما یادتان هست که در بخش قبل گفتیم که تبلیغات گاهی بدون اینکه خودمان متوجه شویم، برای ما تعیین و تکلیف هم می‌کنند. این یعنی چه؟ یعنی خودش می‌گوید، تو امروز این مشکل و این نیاز را داری و خودش هم راه‌حل را ارائه می‌دهد. این‌ داستان را به وفور در تبلیغات تلویزیونی و ویدئویی دیده‌اید؛ به‌خصوص وقتی می‌خواهند محصول جدیدی ارائه دهند.

یک تبلیغ خوب به ما می‌گوید چه چیزی نیاز داریم، قبل از اینکه ما به آن فکر کنیم. یک زندگی ایده‌آل‌تر، بدن ایده‌آل، سلامتی بیشتر و راحتی بیشتر و خیلی چیزهای دیگر.

برای اینکه بهترین تبلیغ را داشته باشید، باید ببینید مشتریان شما چه کسانی هستند و چه نیازهایی دارند، سبک زندگی آن‌ها چگونه است و با چه چیزهایی مرتبط هستند.

 

این‌ها را که بدانید، آن‌وقت می‌توانید، تجربه‌های بهتری به آن‌ها پیشنهاد بدهید. کار سختی به نظر می‌رسد، نه؟ اینکه بدانید که من کی هستم، کجا هستم؟ چه چیزی دوست دارم و دنبال چه چیزی می‌گردم؟ باز هم شگفت‌زده شوید چون تبلیغات دیجیتال به‌راحتی هر چه تمام‌تر این را هم برایتان انجام ‌می‌دهد. پس بیاید نگاهی کلی به تفاوت تبلیغات آفلاین و و تبلیغتت آنلاین داشته باشیم و بعد برویم وارد دنیای تبلیغات اینترنتی شویم.

 

Zohre Habibi بازدید : 35 چهارشنبه 26 آذر 1399 نظرات (0)

وقتی که قصد خرید باتری ماشین رو دارید باید در ابتدای کار مدل ماشینتونو به فروشنده باتری بگین چون باتری ها دارای ظرفیت و اندازه مختلفی هستند. بنابراین هر خودرو با توجه به اندازه جعبه ، چینش قطب ها و پایه بلند یا کوتاه بودن باتری متناسب با خود را نیاز دارد.

نکات ایمنی را رعایت کنید

اسید باطری می‌تواند به دست‌های شما آسیب برساند؛ بنابراین با استفاده از دستکش مناسب اقدام به تعویض باتری خودرو کنید.

ممکن است از داخل باتری گاز هیدروژن متصاعد شود که نسبت به جرقه حساس است، بنابراین در هنگام کار سیگار نکشید.

روی کابل منفی و مثبت اگر از قبل علامت ندارند نشانه‌ای بگذارید تا در زمان نصب به جای هم بسته نشوند. بستن اشتباه کابل‌ها می‌تواند موجب اشکالاتی در برق خودرو شود.

باز کردن سرپوش

باتری را در برخی از خودروها در کناره‌ها و گوشه‌های موتور قرار می‌دهند و سرپوش یا کاوری را روی آن می‌بندند. این کاور به موتور یا قسمت‌های دیگر پیچ می‌شود که در هنگام باز کردن باتری باید این پیچ‌ها را باز کنید و کاور را از روی باتری بردارید.

بست الکترود منفی را باز کنید

ابتدا باید بست الکترود منفی که با علامت منفی مشخص شده است را باز کنید. باز کردن قطب منفی قبل از قطب مثبت یکی از اصولی است که رعایت آن از طرف مکانیک‌ها و شرکت‌های سازنده خودرو توصیه می‌شود.

الکترود مثبت را جدا کنید

برای باز کردن بست الکترودها معمولا از آچار ۱۰یا ۱۳متناسب با پیچی که برای بستن آن به کار برده شده استفاده می‌شود.

بعد از باز کردن کابل منفی دقت کنید که برخوردی با قطب مثبت نداشته باشد. قطب مثبت با علامت + نشان داده می‌شود.

 

قطب مثبت باطری خودرو همچنین نباید با بدنه و قسمت‌های فلزی اتومبیل نیز برخورد داشته باشد. متصل شدن قطب مثبت به بدنه خودرو می‌تواند، خطر آفرین باشد و باعث آتش سوزی شود.

بست نگه‌دارنده باتری را باز کنید

بسته نگه‌دارنده باتری قطعه‌ای است که از لرزش و تکان خوردن باتری در زمان حرکت خودرو و روشن بودن موتور جلوگیری می‌کند.

در خودروهای که ساخت ایران هستند مانند پراید، پژو، سمند و یک قطعه میله‌ای شکل قسمت بالایی باتری را به شیارهای موجود در نگه‌دارنده کف باتری وصل می‌کند.

این میله از سه قسمت بالا و دو طرف تشکیل شده است و با کمک آچار شماره ۱۰می‌توان آن را باز کرد.

برای نگهداری باطری برخی خودروهای دیگر نیز از یک نگهدارنده کناری استفاده می‌شود که به پایه باتری پیچ می‌شود و با آچارهای شماره ۱۲یا ۱۳می‌توانید آن را باز کنید.

بست باتری

بست‌های کابل و نگهدارنده را که باز کردید می‌توانید باتری قدیمی را از جای خود برداشته و با باتری جدید جایگزین کنید.

همه سیم‌ها و سایر مواردی که می‌تواند در هنگام برداشتن باتری مزاحم باشد را با بست در جای خود محکم کنید، گیر کردن باتری به آن‌ها می‌تواند باعث خارج شدن‌شان از سوکت شود که اگر متوجه نشوید از کجا خارج شده باعث ایجاد دردسر برای شما خواهد شد. اگر سرهای باتری قدیمی خودرو سولفاته شده است آن را بشویید.

وزن باتری خودروها بین ۱۳.۵کیلوگرم تا ۲۷کیلوگرم تغییر می‌کند و یکی از قطعات سنگین اتومبیل به شمار می‌روند.

بست‌های الکترود را تمیز کنید

در زمان تعویض باتری ماشین در محل  الکترودهایی را که به باتری قدیمی متصل بوده‌اند را باید به خوبی تمیز کنید و در صورت امکان با سمباده کاغذی برق بیاندازید. این کار باعث می‌شود تا برق به خوبی به کابل‌ها منتقل شود.

 

بسته نگهدارنده را خم بهتر است با یک پارچه تمیز کنید تا آلودگی خود را به باتری جدید منتقل نکند.

در این مرحله باید برعکس مرحله بازکردن عمل کنید یعنی ابتدا الکترود مثبت باتری خودرو را در جای خود محکم کنید و سپس به سراغ کابل منفی بروید.

باید دقت کنید که سر کابل‌ها باید محکم سر جای خود بسته شوند اتصال به درستی انجام شود و گرد و غبار نیز به حد فاصل آن‌ها نفوذ نکند.

بست نگهدارنده را نیز به نحوی سر جای خود ببندید که باتری امکان تکان خوردن یا جابجایی نداشته باشد.

اگر کاور موتور نیز روی باتری وجود دارد آن را به همان شکلی که باز کرده‌اید ببندید.

برای مشاهده قیمت باطری ماشین به سایت https://batrycar.com/ مراجعه کنید.

Zohre Habibi بازدید : 27 سه شنبه 25 آذر 1399 نظرات (0)

 

باطری ماشین ام وی ام 110

باتری فابریک ام وی ام 110  باتری های 45 آمپر است که شرکت سپاهان باتری( اوربیتال وان سیلور، سوزوکی، اوربیتال وان پریمیوم) و صبا (واریان) برند های خوبی برای این نوع باتری با آمپراژ 45 است.

ام وی ام 110 خودروی شهری کوچک و ایده آل است که برای شهر های بزرگ که طراحی امروزیو پویا دارند گزینه بسیار مناسبی می باشد. بال عقب ماشین ام وی ام 110 بر اساس اصول اولیه آیرودینامیک، سبب می شود تا این خودرو در سرعت های بالا با بهبود پایداری همراه باشد.

برای باطری ماشین ام وی ام 110  باطری اسیدی بهتر است یا باطری اتمی؟

باطری های اتمی چون عمر بیشتری نسبت به باطری های اسیدی دارند همچنین آلودگی کمتری تولید می کنند و نیاز به کنترل و نگه داری ندارند قطعا باطری مناسب تری برای جک اس 3 می توانند باشند و شما می توانید باتری مناسب آن و قیمت باطری ماشین را در سایت باتری کار مشاهده کنید

قیمت باطری ماشین  ام وی ام 110  به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو ام وی ام 110 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

Zohre Habibi بازدید : 26 دوشنبه 24 آذر 1399 نظرات (0)

باطری ماشین ام وی ام 315

باتری فابریک ام وی ام 315  باتری های 60 آمپر است که شرکت سپاهان باتری( اوربیتال وان سیلور، سوزوکی، اوربیتال وان پریمیوم) و صبا (واریان) برند های خوبی برای این نوع باتری با آمپراژ 60 است.

یکی از خاص ترین خودرو های چینی موجود در بازار ایران ام وی ام 315 است. البته خاص بودن نه به آن معنایی که در ذهن شماست بلکه بیشتر از جهت رده قیمتی که در آن حضور دارد.

این خودرو سال 1391 تحت عنوان ام وی ام315 به بازار ایران ارائه شد. شرکت مدیران خودرو به عنوان عاملیت رسمی کمپانی چینی چری در یاران عهده دار مونتاژ این خودرو در کشور شد و در سال 1394 نیز نسخه فیس لیفت آن را به بازار ایران عرضه شد.

پیشرانه به کار رفته در ام وی ام 315 جدید 4 سیلندر و 1497 سی سی حجم دارد. قدرت این موتور 107 اسب بخار و گشتاور آن به 140 نیوتن متر می رسد. شتاب این ماشین در نوع خود قابل قبول است و ضعف آن در عبور از مسیر های شیب دار تا حدودی برطرف شده است.

قیمت باطری ماشین  ام وی ام 315 به چند عامل بستگی دارد.

1.     کشور سازنده باتری ماشین

2.     شرکت سازنده باتری

3.     نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری

4.     ظرفیت آمپراژ

5.     تاریخ اعتبار گارانتی

6.     تاریخ سال ساخت

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو ام وی ام 315 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

Zohre Habibi بازدید : 28 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

تبیلغات در اینستاگرام یکی از روش های تبلیغات آنلاین است که از آن می توانید برای برند سازی استفاده کنید.

به طور عادی اگر فردی در اینستاگرام 1000 فالوور داشته باشد، به طور میانگین باید هر پست او حدود 100 تا لایک بخورد و هر ویدیو نیز 200 و هر استوری 400 بازدید داشته باشد.

شما باید بدانید که افراد سر شناس در ایننستاگرام دارای تیک آبی هستند و شما می توانید تعدادی از آن ها ار فالو کنید بودن افراد سر شناس در پیج شما باعث می شود که خیلی از فالور های آن شما را دنبال کنند.

اگر بخواهیم از نگاه آماری اینستاگرام را نگاه کنیم باید گفت بیش از حدود 40 میلیارد عکس تا کنون در اینستاگرام پست شده است. و حدود 50% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 18-29 سال و حدود 33% از  کاربران اینترنت در محدوده سنی 49-30 سال از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

شما می توانید در اینستاگرام هشتگ های پر جست و جو خود را پیدا کنید. در زیر پست پیج های پر بیننده کامنت بگذارید و دیگران را به بازدید از پیج خود دعوت کنید. یک راه دیگر این است که پیج هایی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند را فالو کرده و در بین پست های آن ها کامن تبلیغاتی قرار دهید.

و یک نکته بسیار مهم برای دیده شدن پیجتان به هیچ وجه اقدام به خرید فالوور فیک نکنید زیرا این فالور ها غیر واقعی هستند و شما را لایک نمی کنند و یا کامنت نگذارید. این امر باعث می شود که شما به هدف اصلی خود که جذب مخاطبین بیشتر است دست پیدا نکنید.

با کاپنا می توانید بهترین تبلیغات را در سوشال مدیا داشته باشید .

Zohre Habibi بازدید : 37 شنبه 22 آذر 1399 نظرات (0)

باطری ماشین منبع اصلی برق خودرو است. که توسط دینام و در زمان روشن بودن خودرو شارژ می شود. اگر باتری ماشین شارژ کافی نداشته باشد امکان استارت زدن و یا استفاده از قطعات برقی خودرو میسر نخواد شد.

هنگامی که ولتاژ متناسب باطری ماشین که معمولا 12 ولت است، کم می شود و به محدوده 8 یا 9 می رسد، آنگاه متوجه می شویم که استارت خوردن های ماشین نیز طولانی تر شده است. در این حالت احتمالا به دنبال بهترین باطری ماشین خواهیم بود تا بتوانیم عملکرد بهتری را حین استارت خوردن خود شاهد باشیم.

ظرفیت ذخیره باطری ماشین :

ظرفیت ذخیره عبارت است از توانایی باطری ماشین برای فراهم کردن و انتقال حداقل بار الکتریکی برای خودرو، در وضعیتی که سیستم شارژ دچار عیب و نقص و خرابی شده باشد. این میزان حداقل بار الکتریکی که تحت بدترین شرایط رانندگی (رانندگی در شب و در فصل زمستان ) باید بتواند جریان الکتریکی مورد نیاز را برای موارد ذیل در سرعت پایین فراهم بیاورد:

·        سیستم ایجاد جرقه

·        چراغ های جلو با نور پایین

·        برف پاک کن ها

·        سیستم گرم کننده شیشه ها

انواع باطری ماشین و بهترین باطری ماشین :

باتری های اسیدی: نوع قدیمی باطری ماشین است که از نشانه های آن وجود 6 درب روی باتری می باشد آنها با شبیه سازی سلول های فلزی (ساخته شده از آلیاژهای سرب) در یک محلول الکترولیتی (ترکیبی از 65٪ آب و 35٪ اسید سولفوریک) در شش سلول  هستند که همواره میتوان سطح الکترولیت یا همان اسید را از این طریق چک کرده و در صورت نیاز آب مقطر را اضافه کنید.

باتری های سیلد یا همان باتری های اتمی که تکنولوژی جدید باتری می باشد که بر خلاف تصور عوام این نوع باتری ، الکترولیت یا همان اسید ندارد در نتیجه صفحات داخلی این نوع باتری  به صورتی طراحی شده است که نیاز به نگهداری و اضافه کردن آب مقطر نیز ندارد.

طول عمر باطری ماشین

همه سلول های باتری مثل هم عمل نمی کنند. سلول ها بر اثر افزایش طول عمر، عملکرد متفاوتی نسبت به هم نشان خواهند داد. طول عمر از لحظه ای آغاز می شود که باتری سربی اسیدی از کارخانه بیرون می آید. در موقع شارژ نیز بعضی سلول ها به سرعت شارژ می شوند ولی بعضی دیگر با سرعتی کم تر شارژ خواهند شد. وقتی این اتفاق می افتد. باتری دیگر قادر به نگاه داشتن شارژ کافی نیست و با وصل شدن به مدار به سرعت شروع به خالی شدن می کند.

باطری ماشین چگونه خراب می شود؟

تقریبا 50٪ از نارسایی های شارژ باطری ماشین ناشی از دست دادن آب برای شارژ مجدد طبیعی، وتبخیر آب از گرمای بیش از حد است و پایین آمدن سولفات باعث خرابی های زودرس می شود. باتری کار پیشنهاد می کند سری به مقاله راهکار های جلوگیری از خرابی باطری ماشین بزنید تا بتوانید از خراب شدن باطری ماشین جلوگیری کنید.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو هیوندا آزرا کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

 

 

Zohre Habibi بازدید : 40 شنبه 15 آذر 1399 نظرات (0)

باطری ماشین هیوندا I20

باتری فابریک هیوندا I20 باتری های 45 آمپر است که شرکت سپاهان باتری( اوربیتال وان سیلور، سوزوکی،اوربیتال وان پرمیوم ) و صبا (واریان) برند های خوبی برای این نوع باتری با آمپراژ 45 است.

مشخصات فنی باطری هیوندا I20

·        ولتاژ : 12 ولت

·        آمپراژ : 45 آمپر

·        فضای جای گیری  25*18*18سانتی متر

هیوندای ای 20 یک هاچبک بسیار جمع و جور خانوادگی از تولیدات سری i کمپانی هیوندای است که در سال 2008 وارد لیست محصولات کمپانی کره ای مذکور شد تا فضای خالی میان دو مدل i10 و i30 را به طرز مطلوبی پر کند. چرا که از لحاظ سایز و اندازه محدودیت های هیوندای i10 را به سرنشینان و کاربران تحمیل نمی کرد و در سوی دیگر از قیمت بالای هیوندای i30 نیز رنج نمی برد.

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع باتری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو هیوندا I20 کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

Zohre Habibi بازدید : 26 چهارشنبه 12 آذر 1399 نظرات (0)

مزایا و معایب تبلیغات

در مقاله قبلی به طور کامل با مفهوم تبلیغات و نکات مهم یک تبلیغات اثر بخش آشنا شدیم.در ادامه به مزایا و معایب تبلیغات و ویژگی های کمپین تبلیغاتی موثر می پردازیم ،با کاپنا همراه باشید.

برخی از مزایای تبلیغات عبارتند از:

1-تبلیغات معرف ارزش و عملکرد برند برای مشتریان است.

2-باعث ایجاد یک جامعه مصرف کنندگان قوی و ساخت وفاداری به برند است.

3-با تبلیغات خوب و گسترده و پیام مناسب می توان آگاهی نسبت به برند را افزایش داد.

4-موجب ایجاد اعتماد بین مشتریان ، نیروهای فروش ، خرده فروشان و... می شود.

 

تبلیغات با توجه به اینکه مزایای زیادی دارد دارای معایبی هم است که عبارتند از:

1-تبلیغات هزینه بسیار بالایی دارد.

2-فرایند زمان زیادی را صرفه خود می کند.

3-تبلیغات به تنهایی باعث ایجاد یک کسب و کار عالی و بی نقص نمی شود بلکه محصولات و نحوه ی ارائه خدمات و ... تاثیرگذار هستند.

 

کمپین تبلیغاتی چیست:

کمپین تبلیغاتی به معنی فعالیت‌ها و تکنیک هایی هستند که محصول شما را در میان مشتریان محبوب می‌سازند.

 

ویژگی های کمپین تبلیغاتی موثر

کمپین تبلیغاتی که واکنش مثبت و درست در آن بعد از یک دوره کوتاه زمانی آغاز می‌شود ، به عنوان یک فعالیت موثر شناخته می‌شود. برای اینکه کمپین تبلیغاتی خود را به موثرترین و نتیجه بخش ترین کمپین تبدیل کنید، باید بر روی جنبه‌های زیر تمرکز کنید:

 

چه کسی: نماینده مخاطبان هدف یا بازارهای هدف است.

کجا: نشان‌دهنده موقعیت جغرافیایی مخاطبان هدف شما و چه وسایل نقلیه رسانه‌ای لازم است که به آن دسترسی داشته باشید.

چه چیزی: نشان‌دهنده چه پیامی است که باید به مخاطبان هدف شما داده شود.

چرا: نشان‌دهنده اهداف کمپین شما است.

هنگامی که: نشان دهنده برنامه زمانی است.

چگونه: برای اینکه چگونه از منابع موجود برای اداره کسب‌وکار خود استفاده کنید باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشید.

 

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بدنسازی بانوان پونک
  • باشگاه بانوان پونک
  • ایروبیک بانوان پونک
  • فیتنس بانوان پونک
  • امداد هیوندای
  • تعمیر تویوتا
  • امداد خودورو هیوندا
  • تعمیر هیوندا
  • امداد خودرو کیا
  • بهترین تعمیرگاه کیا
  • امداد تویوتا
  • خرید کرکره برقی
  • اقامت ترکیه
  • بررسی باطری های ماشین های ایرانی
  • بررسی مشکلات برقی خودرو
  • تسلا در تولید باتری های خودرو برقی
  • طریقه باتری به باتری کردن خودرو
  • افزایش باتری های لیتیوم یونی
  • تویوتا و خودرو های برقی
  • عمر باتری های خودرو برقی
  • افزایش ظرفیت باتری های bmw
  • باتری گرافینی
  • باتری دوچرخه برقی
  • سریع ترین سارژرهای جهان
  • باتری اتمی با عمر صد سال
  • باتری های ابی
  • خودرو های دیزلی یا بنزینی
  • انواع مدل های مرسدس بنز
  • تاریخچه bmw
  • نگهداری باطری ماشین در تابستان
  • نگه داری باطری ماشین در زمستان
  • باتری مبتنی بر روده انسان
  • باطری حالت جامد
  • ساختار باطری ماشین
  • سولفاته شدن باطری ماشین
  • روغن سوزی موتور ماشین
  • علت کاهش راندمان خودرو
  • استارت زدن و طول عمر خودرو
  • بررسی علل لرزش خودرو
  • علل خرابی کلاچ خودرو
  • ترمز خودرو و مشکلات احتمالی
  • درباره باتری کار
  • باتری پراید
  • باتری 206 وSD
  • باتری پژو 405
  • باتری پژو روا
  • باتری پژو پرشیا
  • باتری سمند
  • باطری ماشین تندر90
  • باتری تیبا
  • باتری مگان
  • باطری ماشین زانتیا
  • فناوری بااک چین و خودرو های برقی
  • اکسل خودرو چیست
  • فرق ترمز دیسکی و کاسه ای
  • باطری ماشین ریو
  • سیستم برقی خودرو
  • مزایای وجود فیوز در خودرو
  • تولید خودرو های برقی در ایران
  • شارژر باطری ماشین
  • تعریف باتری و انواع ان
  • درباره باتری بیشتر بدانیم
  • اثرات مخرب زیست محیطی باتری
  • تاریخچه پیدایش باتری
  • فناوری جدید باتری توشیبا
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش اول
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش دوم
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش سوم
  • نشانی خرابی دینام
  • دلایل ترکاندن باطری ماشین
  • زمان تعویص باطری ماشین
  • تست باطری ماشین
  • باطری ماشین رانا
  • باطری ماشین برلیانس
  • باطری ماشبن جک
  • باطری ماشین لیفان
  • باطری ماشین سانتافه
  • باطریماشین توسان
  • باطری ماشین اسپورتیج
  • بهترین باطری ماشین
  • درباره شمع خودرو چه می دانید
  • باطری ماشین با فناوری پریمیوم
  • کوئل خودرو
  • راهنمای فیوز خودرو
  • تعویض باتری ماشین
  • فروش باطری ماشین
  • بهترین باطری ماشین
  • بهترین باتری ماشین
  • باتری سوزوکی
  • خرید باتری ماشین
  • باتری اوربیتال
  • باطری ماشین پراید
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 6
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 367
  • بازدید سال : 4,775
  • بازدید کلی : 17,516