loading...
Good Days on the Way
Zohre Habibi بازدید : 46 دوشنبه 23 اسفند 1400 نظرات (0)

در موتور های احتراقی تسمه تایمی وجود دارد که از نوع لاستیک بوده، اگر که حس کردید موتور خودرو خوب کار نمی کند و یا ماشین استارت نمی خورد می توانید متوجه شوید که زمان تعویض تسمه تایم رسیده. و بی توجهی به این موضوع باعث آسیب رساندن به بقیه قطعات خودرو می شود                                                                    

می توان گفت تسمه تایم یک قطعه اصلی در ماشین بوده و با گذشت زمان نیز دچار پارگی یا خوردگی می شود و باید سریعا دست به تعویض آن بزنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که شما فقط زمانی متوچه پارگی می شوید که خودرو از حرکت بایستد.

اگر می خواهید بدانید بهترین موقع برای تعویض تسمه تایم چه موقع بوده با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

 

وظیفه تسمه تایم در خودرو چیست؟

می توان گفت در کنار بخش های مهم دیگه خودرو، تسمه تایم نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر دیر متوجه شوید که تسمه تایم پاره شده می تواند خسارت جبران ناپذیری به خودرو شما وارد کند.

وظیفه این بخش انتقال نیرو به اجزایی مثل پمپ های آب و سیستم تهویه هوا بوده.

 

مهم ترین انواع تسمه خودرو

  • تسمه تایم
  • تسمه دینام (مارپیچی و پروانه)

تعویض تسمه تایم خودرو  

تسمه تایم خودرو چیست؟

این تسمه میل لنگ را به سوپاپ وصل می کند تا موتور خودرو بتواند چهار عمل اصلی یعنی مکش، انفجار، تراکم و تخلیه را انجام بدهد.

این تسمه با کنترل کردن سوپاپ ها، زمان درست باز و بسته شدن آن را تنظیم می کند و چنانچه دندانه های تسمه تایم اشتباه جابه جا شوند عملکرد کلی موتور دچار اختلال می شود.

 

زنجیر تایم یا تسمه تایم کدام؟؟

قدیم ها به جای استفاده از تسمه پلاستیکی از زنجیر ماشین استفاده می کردند. و باید گفت استفاده از زنجیر تایم آسیب کمتری به موتور و سوپاپ وارد می کند همچنین به دلیل جنسی که دارد نیازی به تعویض نیز ندارد. و عمر بیشتری نسبت به تسمه تایم دارد.

ایرادی که زنجیر تایم دارد این است که سروصدای بیشتری نسبت به نمونه پلاستکی دارد و به همین دلیل امروزه تسمه تایم به جای زنجیر تایم در خودرو های شخصی استفاده شده.  

 

چگونه متوجه شویم تسمه تایم اصل است؟

در بازار برند های مختلفی با قیمت های متفاوتی نیز وجود دارد، به همین علت الانه پیدا کردن تسمه تایم یک مقدار کار سخت بوده و یکم باید برای خرید حساسیت نشان دهید و قیمت را فقط در نظر نگیرید.

برخی برند ها هستند که می تواند گفت مشهور بوده، کانتیننال آلمانی، گریپ گیتس آمریکایی و هاتچینسون فرانسوی از نمونه مدل هایی هستند که می توان گفت مناسب بوده.

خیلی از تسمه تایم ها گارانتی ندارند پس سعی کنید تسمه تایمی انتخاب کنید که گارانتی داشته باشد. تسمه هایی در بازار وجود دارد که نامرغوب بوده و نمی تواند حمل بار زیادی را تحمل کند و به سرعت مستهلک می شود. پس بهتر است قبل انتخاب یک تسمه تایم مرغوب با یک تعمیرکار مشهور نیز مشورت کنید.

می توانیم به شما امداد لکسوس را معرفی کنیم، با تماس با امداد لکسوس 021 می توانید از آن ها مشاوره گرفته و مرغوب ترین تسمه تایم را برای خودرو خود انتخاب کنید.

 

تعویض تسمه تایم

برای اینکه بخواهید تسمه تایم را عوض کنید باید به یک تعمیرکار خوب مراجعه کنید زیرا تعویض این قطعه کار حساسی بوده و نباید خیلی شل و یا سفت بسته شود آن هم به این دلیل است که کشش کم یا زیاد این قطعه صداهای بدی ایجاد می کند و در آخر منجر به پارگی آن می شود.

تسمه تایم اگر شل باشد باعث اختلال در کارکرد موتور و اگر سفت باشد بعث پایین آوردن قدرت موتور می شود.

 

بهترین زمانی که باید تسمه تایم عوض کنم کی است؟

مشکلاتی مانند استارت، خاموش شدن موتور در حین کار این ها خبر از تعویض تسمه تایم می دهند.

برای اینکه بدانید چه موقع تسمه تایم خودرو خود را تعویض کنید می توانید به دفترچه راهنمای ماشین مراجعه کنید در آنجا نوشته شده که چه موقع دست به تعویض این قطعه بزنید.

 

در ادامه با ما همراه باشید تا راجب تسمه دینام که یکی دیگر از تسمه های خودرو است صحبت کنیم.

 

تسمه دینام چیست؟

تسمه دینام را با نام تسمه مارپیچ نیز می شناسند. که دور قرقره های گوناگون در اطراف آن پیچیده است.

سالم بودن تسمه تایم به عوامل گوناگونی بستگی دارد مانند پمپ آب، دینام، سیستم تهویه هوا و فن رادیاتور.

 

تشخیص خرابی تسمه دینام در خودرو

بعضی قسمت های خودرو هستند که تشخیص خرابی آن کار راحتی نیست اما اگر یکم از سیستم خودرو. اطلاعات داشته باشید می توانید متوجه خرابی تسمه دینام بشوید و بدانید که کی زمان تعویض آن رسیده.

اما برای اینکه نوع تسمه را مشخص کنید نیاز است که با یک متخصص صحبت کنید.

پیشنهاد من این است که خودتان دست به تعویض تسمه دینام یا تسمه تایم نزنید و با یک تعمیرکار مجرب ببرید که جلوی ضرر مالی را نیز بگیرید .

 

سخن پایانی

در این مطلب از وبلاگ من راجب تسمه تایم و دینام صحبت کردم امیدوارم که مطلب مفید و کاربردی برای شما عزیزان باشد

در صورتی که از مطلب من خوشتان آمد پیشنهاد می کنم سری به مطالب دیگه وبلاگ من بزنید.

 

Zohre Habibi بازدید : 51 یکشنبه 15 اسفند 1400 نظرات (0)

صداهای ناهنجاری از خودرو تولید می شود مانند صدای تق تق، غرش یا حتی انفجار که صدای ناک زدن یکی از صداهای رایج خودروهای درون است. 

که اگر صدای ضربه زدن یا همان ناک زدن را شنیدید بدانید اتفاقی نه چندان مثبت در زیر کاپوت ماشین شما در حال رخ دادن است. 

در این مقاله به علت ناک زدن و همچنین راه حال های برطرف کردن آن خواهیم پرداخت.

. شنیدن صدای ضربه زدن یا به بیان دیگر ناک زدن زیر کاپوت خودرو یکی از اصوات مرسوم تولید شده در خودروهای درون‌سوز است که از اتفاقی نه چندان مثبت زیر کاپوت اتومبیل شما خبر می‌دهد. در این مقاله نیز به علت ناک زدن موتور و راه حل‌های آن خواهیم پرداخت، چرا که ناک زدن جزو صداهایی محسوب می‌شود که باید آن را جدی گرفت.

ناک زدن (ضربه زدن)موتور خودرو

ناک زدن به علت های مختلفی ایجاد میشود صدای تق تقی که از قوای فنی خودرو شنیده می شود. اگر که زود بتوانید این علت را در خودرو خود جویا شوید خیلی زود تر نیز می توانید آن را رفع کنید در صورتی که نیاز به امداد لکسوس داشتید می توانید اینجا را کلیک کنید.



بزرگترین مشکلی که باعث می شود این صدای ناک به گوش شما برسد از سوختن ناقص و یا نادرست بنزین نشات می گیرد. با ناک زدن موتور یعنی اعلام می کند که شمع های خودرو قادر به احتراق یکنواخت و درست نیستند. 

سوختی که در سیلندر ها پمپاژ می شود به جای آنکه به صورت یکباره اشتعال پیدا کند در بازه زمانی های مختلف جرقه های کوچک می زند و همین باعث می شود زمان بندی پیستون ها بر هم بخورد.



دلایل ناک زدن موتور

دلیل ناک زدن موتور

زمانی که سیلندر ها در حال تخلیه دود ناشی از احتراق مرحله قبل بوده در مرحله جدید خود پیشرانه درون سوز مطابق با زمان بندی چهار حالته فعالیت می کند و در هر لحظه ترکیب سوخت و هوا در سیلندر پمپاژ شده و مشتعل می شود.

حال اگر این احتراق های انجام شده ناقص باشند باعث به هم خوردن روال کاری سیستم پیشرانه شده و همین موضوع سبب تولید صدای تق تق پشت سر هم از زیر کاپوت بوده

اما سوالی که مهم است این است چرا خودرو ناک می زند؟

دلایل متعددی دارد که در ادامه به این دلایل خواهیم پرداخت…

1. سوخت بی‌کیفیت

پیشرانه ها برای آنکه فعالیت درست و بدون مشکل داشته باشند نیاز به سوخت خاص دارند که از استاندارد مشخصی نیز پیروی می کند. و عدد این استاندارد با عدد اکتان مشخص می شود. 

به فرض مثال پیشرانه 405 ، XU7 بوده و عدد اکتان آن 87 است.  در مدل های جدید تر 405 عدد اکتان 95 است.

پیشرانه‌های توربوشارژر نیز به علت نسبت تراکم بالاتر، به سوخت‌های باکیفیت‌تری نیاز دارند.

حال هر چه قدر این عدد اکتان سوخت بالا تر باشد دیگر جرقه های کوچک تر ایجاد نمی شود، پس اگر که صدای ناک زدن شنیدید از باک خودرو با سوخت مناسب اطمینان حاصل کنید.

2. وجود مشکل در زمان‌بندی پیشرانه

اگر در زمان بندی پیشرانه ها مشکلی پیش بیاید خود باعث ایجاد ناک شده

موتور های درون سوز بر اساس سیستم هایی اعم از تراکم، تخلیه، انفجار و چهار زمانه مکش فعالیت می کنند. که هر 4 فرآنید گفته شده در هر سیلندر بر اساس زمان بندی جدا گانه صورت گرفته. 

تمام برنامه ریزی سیلندر ها  توسط کامپیوتر ماشین کنترل می شود و اگر خطایی از کامپیوتر سر بزند باعث ناک زدن پیشرانه خودرو خواهد شد. 

رفع این خطا با استفاده از دستگاه دیاگ و کمک یک امداد لکسوس خبره امکان پذیر خواهد بود.  

3. مشکلات سیستم سوخت‌رسانی

این سیستم از چند قسمت مختلف تشکیل شده که در آخر ترکیب هوا و سوخت را به سمت موتور ارسال می کند. اگر مشکلی در فرآند سنسور اکسیژن، پمپ سوخت و یا حتی انژکتور رخ دهد می تواند ایجاد صدای ناک بکند.

وقتی در سنسور اکسیژن نقصی باشد هوای کافی به سیلندر تزریق نشده و به همین علت احتراق ناقص صورت گرفته  و باعث ناک زدن می شود. 

4. خرابی سنسور ناک

ناک زدن را در خودرو های امروزی و مدرن کمتر مشاهده می کنید زیرا که تمام زمان بندی سیلندر توسط کامپیوتر صورت گرفته و تا حد امکان خطای آن کم است. 

در پیشرانه ماشین قطعه وجود دارد به نام سنسور ناک که وقتی که موتور ناک می زند با استفاده از این سنسور می شود متوجه ناک زدن خودرو شد و با اطلاع رسانی به کامپیوتر در صدد رفع آن می گردد

5. خرابی یاتاقان ها

زمانی که پیستون در بالا و پایین موتور حرکت می کند، باعث چرخاندن میل لنگ شده و قدرت ها به دیفرانسیل منتقل می شود که در این فرآیند انتقال یاتاقان ها نقش اساسی دارند

این قطعه با گذر زمان دچار فرسایش شده و همین امر موجب لغزش آن شده.و این نادرست کار کردن یاتاقان های فرسوده روی میل لنگ ها و عملکرد آن ها تاثیر گذاشته و باعث صدای ضربه می شود.

جمع‌بندی ناک زدن موتور

ناک زدن به دلایل مختلفی ایجاد شده برای مثال استفاده از سوخت بی کیفیت. بیشترین مشکلاتی که باعث ناک زدن ماشین می شود توسط سنسور ناک و کامپیوتر به طور خودکار برطرف شده اما اگر که از سوی کامپیوتر این مورد برطرف نشد نیاز به امداد لکسوس پیدا خواهید کرد

Zohre Habibi بازدید : 51 چهارشنبه 11 اسفند 1400 نظرات (0)

در خودرو سیستمی مانند گوارش بدن عمل می کند که این سیستم، سیستم سوخت رسانی با دارا بودن موتور احتراق است.

موتور خودرو برای اینکه بتواند ایجاد جرقه کند نیاز به سوخت، برق، هوا و در پی آن بتواند تولید نیرو بکند.

داخل سیلندر انفجاری رخ می دهد که اصلی ترین قسمت عملکرد موتور بوده و هر چه کیفیت این انفجار بهتر و بیشتر باشد قاعدتا فعالیت موتور نیز بهتر است.

کاربراتور نیز قطعه ای در سیستم سوخت رسانی بوده که وظایف مهمی نیز ایفا می کند. و نام این قطعه را بیشتر زمانی که می خواهید خودرو خریداری یا بفروشید، بیشتر می شنوید. با ما همراه باشید تا به بررسی این قطعه و کارکرد آن بپردازیم.

 

کاربراتور چیست و چه وظایفی دارد؟

مهم ترین قسمت سوخت رسانی خودرو را قطعه به نام کاربراتور یا انژکتور انجام میدهد. و برای اینکه بخواهند نوع سیستم سوخت رسانی یک خودرو را بیان کند از این نام استفاده می کنند.

نوع قدیمی تر سیستم سوخت رسانی کاربراتور بوده که قبل از به کار گیری ECU و کامپیوتر درون خودرو ها مورد استفاده قرار می گرفته است و جز ثابت تمام خودرو های بنزینی تا چندین سال بوده. و حالا بیشتر این سیستم را در خودرو های قدیمی تر می توانید مشاهده کنید.

این قطعه در سال 1885 اختراع شده و مخترع آن شخصی به نام کارل بنز بوده.

همان طور که بارها هم گفتیم وظیفه سوخت رسانی را بر عهده دارد اما این بدان معنا نیست که تنها سوخت رسانی جزو وظایف این قطعه بوده بلکه  موظف بوده در هر موقعیتی شرایط سوخت را مناسب با شرایط موتور کرده و به سمت آن ارسال کند.

به طوری که کاربراتور ترکیب سوخت و هوا را به نسبت شرایط موتور تهیه کرده و در اختیار  آن قرار داده.

شرح وظایف این قطعه به ترتیب زیر است:

  1. در کوتاه ترین زمان ترکیب هوا و سوخت را متناسب با شرایط کار موتور کرده.
  2. در شرایط عادی مصرف سوخت را کاهش می دهد
  3. زمانی که موتور تحت بار زیادی است به تولید حداکثر قدرت موتور کمک می کند.
  4. در هوای سرد و گرم باعث روشن شدن موتور در درجه حرارت بالا و پایین شده
  5. در حالت آرام کارکرد موتور را تنظیم می کند

همچنین باید تمام تنظیماتی که روی آن انجام شده را پایدار نگه دارد و امکان تنظیم مجدد نیز با توجه به شرایط موتور داشته باشد.

 

اجزای این قطعه

اجزای این قطعه

 

یکی از اجزای پیچیده سیستم سوخت رسانی بوده و در واقع یک سیستم مجزا در خودرو محسوب می شود که قطعات متعددی نیز دارد. و برخی از این قطعات در کاربراتور های پیشرفته و بعضی در کاربراتور های قدیمی به کار رفته اند.

ولی در کل اجزای ثابت این قطعه به شرح زیر می باشد :

  • ساسات
  • بدنه
  • محفظه گاز
  • پمپ شتاب دهنده

اگر چه استفاده از کاربراتور در امروزه زیاد مرسوم نیست اما در انواع کاربراتور های پیشرفته می توانیم شاهد، فیلتر بنزین، سنسور دور موتور و شناور بنزین باشیم.

 

چگونگی کار کرد کاربراتور

این قطعه برای اینکه بتواند وظیفه خود را انجام دهد نیاز به خلاء در مجرای سوخت خودرو دارد که این خلاء نیز توسط ونتوری تامین می شود.

به این صورت که وقتی دریچه گاز همزمان باز می شود، هوا در اثر مکشی از سمت سیلندر دریافت می کند وارد کاربراتور می شود و در فضای نتوری جریان پیدا می کند.

وقتی هوا از ونتوری عبور می کند، به دلیل کاهش سطح مقطع، سرعت آن افزایش یافته و از فشار آن کم می شود. این تغییرات ایجاد شده خلاء مورد نیاز کاربراتور را ایجاد می کند. بعد از این عمل مجرای سوختی که به ونتوری وصل است، سوخت را تزریق می کند و با هوا آن را ترکیب کرده. این ترکیب وارد سیلندر می شود و اشتعال آن توسط جرقه شمع حاصل می شود.

 

انواع کاربراتور

این قطعه دارای انواع گوناگونی بوده که بر اساس فاکتور هایی آن را به دسته های متعددی تقسیم کرده اند.

که این فاکتور ها شامل جهت سوخت، نوع ونتوری و تعداد دهانه می باشد.

در ادامه با ما همراه باشید تا به انواع کاربراتور بپردازیم:

انواع کاربراتور از نظر جریان هوا

  1. کاربراتور صعودی (جریان هوا از بالا به پایین بوده)

در این نمونه ورودی هوا در پایین قرار دارد و هوای که وارد می شود از پایین کاربراتور در حین بالا رفتن با سوخت پاشیده شده از ژیگور مخلوط می شود. کاربراتور صعودی از سال 1980 به بعد دیگر در خودرو ها استفاده نمی شود و بیشتر برای ماشین های کشاورزی از آن استفاده شده.

 

  1. کاربراتور نزولی (جریان هوا از پایین به بالا بوده )

برعکس کاربراتور صعودی این کاربراتور در بالا قرار دارد و هوایی که از بالا وارد کاربراتور شده در اثر جاذبه به پایین حرکت می کند و در طول مسیر با سوخت ترکیب می شود. تعمیر این نوع کاربراتور نیز راحت است اگر کابراتور شما نیاز به تعمیر پیدا کرد می توانید با بهترین تعمیر گاه کیا تماس گرفته و ما سعی بر این داریم تا به درستی شما را راهنمایی کرده و در صورت نیاز به امداد برای شما شرایط را فراهم کنیم.

 

  1. کاربراتور با جریان هوای افقی

همان طور که از اسمش پیداست مسیر حرکت سوخت و هوا به صورت افقی بوده و همین موجب می شود راندمان حجمی آن ها نسبت به نوع نزولی کاهش دهد.

اما مزیتی که دارد فضای کم بودن آن است و در زیر موتور قرار گرفته

 

انواع کاربراتور بر‌اساس نوع ونتوری

  1. ونتوری ثابت

در جریان هوایی که از ونتوری عبور می شود در این نوع کاربراتور خلاء نسبی ایجاد می شود که موجب تخلیه سوخت از نازل شده

  1. ونتوری متغیر

این نوع از کاربراتور ها باعث شده سطح موثر ونتوری تغییر پیدا کند که این تغییر نیز بر اساس شرایط موتور متغیر است

 

مزایای موتور کاربراتوری

اینکه سیستم کاربراتوری از رده خارج شده چیزی غیر قابل انکار بوده اما در بازه زمانی که روی کار بود مزیت هایی نیز داشت که همین مزیت ها دلیل بر تولید یک قرن از این سیستم شده.

این مزایا شامل موارد زیر است:

  • تعمیر راحت و هزینه پایین هنگام خرابی این سیستم
  • هزینه ای که برای تولید آن استفاده شده کمتر از سیستم های انژکتوری بوده

 

معایب موتور کاربراتور

این معایب در این نوع موتور آنقدر بزرگ و پر اهمیت بوده که دیگر جای خود را به سیستم های انژکتوری داده

این معایب شامل موارد زیر است:

  • نقص در تنظیم ترکیب سوخت و هوا
  • توزیع غیر یکنواخت سوخت به سیلندر
  • احتمال خفگی کاربراتور
  • تنظیم نامناسب سیستم جرقه زنی
  • و…
Zohre Habibi بازدید : 60 دوشنبه 17 آبان 1400 نظرات (0)

چرا نباید خودرو چینی بخریم

خیلی از افراد این را سوال را در ذهن دارند که خودروی چینی بخریم یا نخیریم؟ اکثر افراد نسبت به محصولات چینی چندان ذهنیت خوبی ندارند. در این مطلب کاملا بی طرف راجب ابعاد مختلف خرید خودرو چینی بحث خواهیم کرد.

 

تمامی بازار های دنیا در قبضه تمامی محصولات چینی در آمدند. شرکت خودرو سازی چینی در اوایل تولیدات خودرویی خود زیاد سودی نکرد و محصولات آن نیز زیاد امیدوار کننده نبود اما به طرز عجیبی روند صعودی را  طی کمتر و الان به یکی از بزرگ ترین گروه خودروسازی در جهان تبدیل شده.

 

خودرو چینی در طراحی ظاهری و آپشن های خودر از نمونه های اروپایی و امریکایی الهام گرفته شده است. و قیمت پایین تری هم نسبت به خودرو های دیگر دارد ولی این موضوع چندان جالب نیست چون این شرکت برای اینکه تولیداتش قیمت کمتری داشته باشد از محصولات نامرغوب استفاده می کند مثلا صندلی هایی که راحت نیستند و از همه مهم تر سیستم ایمنی آن که زیاد تعریفی ندارد.

 

معایب خرید خودرو چینی

 ایراداتی که در بدنه خودرو دارد

گیربکس و موتور ضعیف

ضعف در کلاچ و ترمز

مشکلاتی در سیستم تعلیق

در میان این مواردی که در بالا به آن اشاره شد می خواهیم یکم بیشتر راجب گیربکس صحبت کنیم . این شرکت از گیربکس هایی استفاده می کند که شرکتهای خودرو سازی خارجی دیگر از آن ها استفاده نمی کنند و آن را از دور خارج کرده و همین استفاده از این گیرکبس ها باعث پایین آوردن دقت و سرعت عملکرد و همچنین احتمال بروز مشکلات فنی را بالا برده.

 

به تکنولوژی های چینی اعتماد نکنیم؟

همان طور که به آن اشاره شد شرکت خودرو سازی چینی بر اساس مهندسی معکوس و کپی برداری بنا شده است. در واقع خود مردم چین هم هنوز به محصولات خودرویی خود اعتمادی ندارند و خریداری نیز نمی کنند.

موتور های این خودرو معمولا پر بازدهه نیستند اما خب حداقل می توان گفت از خودرو هایی که در چند سال اخیر شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید کردند شرایط بهتری دارد.

 

قطعات این خودرو

کسانی که خودروی چینی دارند می دانند که کلی باید دنبال قطعات این خودرو بگردند و در صورت یافتن باید هزینه سرسام آوری را صرف قطعات این خودرو کنند.

اگر نیازی به تعویض باتری ماشین خودرو چینی دارید می توانید از باتری کار مشاوره گرفته و بهترین باتری ماشین خود را خریداری کنید.

 

مزایای خرید خودرو های چینی

ظاهر خوب خودرو های چینی به دلیل اصل کپی برداری شبیه ماشین های خارجی بوده و تفاوت آنچنانی ندارند.

این خودرو معمولا آپشن های زیادی دارد و این برای مشتریان ایرانی عموما خوشایند است.

تنوع این خودرو ها بسیار بالا است. یعنی می توانید با هر رنج قیمتی یک خودروی چینی بخرید.

 

هنگام خرید این خودرو به نکات زیر توجه کنید

اگر قصد خرید این خودرو را دارید به سراغ تولیدات جدید نروید. جون هر محصولی باید امتحانش را پس بدهد.

به این نکته توجه کنید که خودرو چینی در فروش دست دوم افت قیمت زیادی را دارد پس اگر نمیخواهید خودروی صفری خریداری کنید، در بازار به دنبال خودرو دست دوم بگردید ک کارکرد کم تر از 20 هزار کیلومتر دارد.

 

Zohre Habibi بازدید : 88 شنبه 08 آبان 1400 نظرات (0)

هر وسیله برقی و الکترونیکی نیاز به نگه داری و رسیدگی دارد و بی شک مناسب ترین روش برای نگه داری خودرو پیگیری برنامه سرویس کمپانی ماشین است.

در این مطلب برخی نکات مهم را به شما عزیزان خواهیم گفت.

چند نکته راجب نگه داری خودرو

تعویض روغن خودرو

روغن موتور اگر مرتب و منظم در فواصل مناسب تعویض شود باعث بالا رفتن طول عمر و کارکرد روان تر خودرو ی شما می شود. که این مورد را تعمیرگاه ها انجام می دهند. البته لازم به ذکر است قبل از اینکه روغن موتور را تعویض کنید، دور واشر را روغن بزنید و بعد فیلتر جدید را نصب کنید.

تعویض لنت ترمز

هر 30 کیلومتر باید لنت را تعویض کرد. مشکل پیدا کردن ترمز خطرات جبارن ناپذیری را به همراه دارد.

اگر خودتان می خواهید که تعویض لنت را انجام دهید باید با استفاده از جک چرخ ها را باز کرده و کالیبر ترمز را کاملا جدا کرده و لنت های جدید را دقیق بر سر جای لنت های قدیمی قرار دهید.

تعویض شمع ها

هر 50 هزار کیلومتر باید شمع ها را تعویض کنید. و برای این کار باید ابتدا کاپوت خودرو را بالا بدهید و کوئل را باز کنید بعد از آن دنبال شمع ها بگردید و برای باز کردن آن ها نیز می توانید از آچار استفاده کنید.

چک کردن باتری

باتری ماشین را خاموش نگذارید یعنی در واقع خودرو را خاموش نگه ندارید، چون عمر باتری کم شده و یا خالی می کند. حتما سطح مایع را در باتری های آبی چک کنید. باتری ماشین قلب خودرو می باشد، پس هنگام انتخاب برای خرید بهترین باطرین ماشین موجود در بازار را انتخاب کنید.

بدنه و کابین

بدنه و کابین نیز مانند موتور خودرو حائز اهمیت است، توصیه می کنیم سالی یکبار خودروی خود را پولیش کرده.

لاستیک و چرخ

آج لاستیک ها را به صورت مداوم بررسی کنید. مخصوصا اگر در جاهای شلوغ و یا جاده های خارج از شهر رفت و آمد دارید. باد لاستیک را ماهانه چک کنید و در صورت امکان به بالانس چرخ ها نیز بپردازید.

چند علت روشن شدن چراغ چک

  1. سنسور اکسیژن

اگر سنسور اکسیژن مشکلی پیدا کرد نگران نباشید زیرا با هزینه کم مشکل رفع می شود. از طرفی خراب بودن این سنسور باعث می شود که کامپیوتر مرکزی خودرو  اطلاعات درستی را دریافت نکند.

  1. سنسور جریان هوا

سنسور هوا وظیفه دارد تا مقدار هوای ورودی به موتور را کنترل و اطلاعات لازم را به ecu مخابره کند.

  1. خالی شدن باتری

اگر چراغ چک خودرو شما روشن شد اولین موردی که به ذهنتان می آید چک کردن باتری باشد، وقتی باتری خالی می شود، اتومبیل استارت نمی زند. برای خرید باتری ماشین می توانید اینجا را کلیک کرده

  1. خرابی شمع خودرو

وقتی کوئل خودرو خراب می شود برق به شمع نمی رسد در نتیجه جرقه زنی به درستی انجام نمی شود، در نتیجه چراغ چک روشن می شود.

  1. نشتی خلاء

هر ماشینی چند سیستم خلاء دارد که کار های مختلفی انجام می دهند، اگر خودرو شما هنگام کار درجا زد احتمالا نشتی خلا در سیستم وجود دارد.

 

خاموش کردن چراغ چک خودرو

  • رانندگی کوتاه مدت
  • دیاگ زدن
  • روشن و خاموش کردن ماشین
  • قطع و وصل باتری ماشین
Zohre Habibi بازدید : 50 چهارشنبه 05 آبان 1400 نظرات (0)

خیلی وقتا پیش اومده که خودروی شما دیگه روشن نمی شود و یا جایی هستید و با روشن نشدن آن سوپرایز می شوید.  در واقع باتری ماشین قلب خودرو هست و هنگام خراب شدن آن عصاب خوردی زیادی ایجاد می کند.

در صورتی که احتیاج به خدمات خودرو داشتید کافی است درخواست تعمیر و تعویض باتری ماشین خود را ثبت کنید.

یک ضرب المثل معروفی هست که می گه پیشگیری بهتر از درمانه، برای باتری هم به همین صورت است باید نکاتی را رعایت کنید تا خودروی شما دچار مشکل نشود در ادامه نکاتی را برای نگه داری خودرو خواهیم گفت.

نکاتی که باید برای باتری خودرو رعایت کرد.

  1. اگر می خواهید به مسافرتی، جایی بروید و مدت طولانی از خودرو استفاده نمی کنید باتری ماشین را جدا کنید.
  2. و در صورت جدا کردن باتری ماشین آن را در جای گرم نگه داری کنید.
  3. اگر باتری شما آب اسیدی است در صورت کم شدن آب مایع می توانید به آن آب مقطر اضافه کنید.
  4. از اضافی شارژ کردن آن پرهیز کنید.
  5. اگر بستی شل شده و یا اتفاقی افتاده از ضربه زدن به آن پرهیز کنید و از آچار برای بستن آن استفاده کنید.
  6. به سطح الکترولیت دقت کنید نباید پر پر و یا خالی خالی باشد.
  7. هرگز قطب های باتری را به هم اتصال ندهید این کار موجب ترکیدن و یا صدمه دیدن آن می شود.
  8. روزنه باتری باید باز باشد، پس سوراخ راتری را بررسی کنید.

 

تشخیص خرابی باتری اسیدی

با کنترل کردن سطح آب باتری می توانید از سلامت آن مطمئن شوید. اصولا میزان آب باتری معمولا باید 10 تا 15 میل بالا تر از صفحه سربی باتری باشد.

آب باتری خاصیت اسیدی دار، پس به قطراتی که از زیر خودرو شما ریخته می شود توجه کنید اگر این قطرات باتری باشند ممکن است موجب پوسیدگی قطعات زیر باتری نیز بشوند.

 

ایراد و مشکلاتی که ممکن است برای باتری ماشین پیش بیاید

  • در هوای سرد استارت زدن دشوار است:

 مطمئنن برای شما هم پیش اومده که اول صبح هر چه استارت می زنید ماشین روشن نمی شود، یکی از علائم خرابی باتری خودرو نیز همین می باشد، اما اگر در هوای سردی هستید این دیر و یا سخت روشن شدن باتری طبیعی می باشد.

  • استارت نزدن موتور و روشن نشدن چراغ پشت آمپر :

باتری به تمامی قطعات ماشین برق ارسال می کند و نیرو می بخشد، پس استارت نزدن و یا روشن نشدن چراغ ها مطمئنن خبر از خرابی باتری ماشین می دهد.

توجه کنید اگر باتری حتی نیرو برای روشن کردن برق را نمی دخد ممکن است هم باتری خراب باشد هم آلترناتور خودرو

  • اتصال نامناسب :

سر باتری همیشه اولین قسمتی می باشد که باید آن را چک کنید. آن هم به دو دلیل، اول اینکه مقصر بودن آن خیلی زیاد است و دوم بررسی کردن آن بسیار راحت است. شاید سر باتری های خودرو شما شل شده باشند. سر باتری را از رسوبات و سولفاته ها نجات دهید و آن را تمیز کنید.

 

 

مهم ترین علت هایی که باتری خودرو ناگهان ناتوان می شود.

  • دشاررژ زیاد
  • یخ زدگی آن
  • استعمال بیجا
  • باتری با سایز نامناسب
  • لرزش بیش از اندازه علت آن هم لق شدن بست هاست

 

راه کار های احیای باتری مرده خودرو

معکوس کردن سولفات سوخت کار غیر ممکنی می باشد متاسفانه، اما چنانچه باتری مرده ای را دارید برای اوردن به جاده و برگرداندن آن چندین روش وجود دارد.

  1. با روش رایج باتری به باتری کردن شاید بشود ماشین را روشن کرد، حتما باید توجه داشته باشید که خودرو را خاموش نکنید زیرا باتری دیگر شارژ نگه نمی دارد.
  2. آب مقطر اضافه کردن به سطح مایع الکتروولیت آن هم اگر کم است.

 

آیا باتری اتمی خودرو قابل شارژ است؟

بله می شود باتری خودرو را شارژ کرد، باید باتری خودروی خود را به تعمیرگاه ها برده و در یک بازه زمانی می توانند باتری شما را شارژ کنند و حتی اگر باتری شما در گارانتی باشد می توانند در صورت نیاز آن را تعویض کنند.

شارژ کند: در روش شارژ کند به دلیل اینکه آمپر کمتری به باطری می دهند شارژ آن هم طولانی تر می شود در نتیجه باتری شارژ کامل می شود. و حتی ممکن است انقدر کند باشد که تا 24 ساعت طول بکشد.

شارژ سریع: این روش توصیه نمی شود ولی خب برای کسانی که تایم کافی ندارند این روش هم وجود دارد. ولی دلیل توضیه نشدن آن این است که صفحات داخلی باتری به علت حرارت زیاد آسیب میبیند.

Zohre Habibi بازدید : 35 دوشنبه 28 تیر 1400 نظرات (0)

باتری یو پی اس

UPS یا Uninterruptible power supply (منبع تغذیه بدون توقف) یک دستگاه الکترونیکی است که از آن برای ایجاد ثبات در جریان تغذیه تجهیزات الکتریکی استفاده میشود.

در واقع باتری یو پی اس UPS،   به دستگاه یو پی اس متصل شده تا در زمان قطعی برق شهری ، برق مورد نیاز تجهیزات متصل به یو پی اس را تامین کند. باتری های یو پی اس تا زمان شارژ کامل، در حال شارژ شدن هستند. در واقع می‌توان گفت منبع ذخیره انرژی یو پی اس UPS، باتری‌های یو پی اس هستند. بهترین نوع باتری‌های یو پی اس UPS، سیلد اسید است.

باتری‌های یو پی اس UPS، دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کاربردهای مخصوص خود را دارند. در ادامه به طور کامل به مباحث مربوط به انواع و تفاوت باتری‌ها، ظرفیت ، طول عمر و دیگر ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

باتری های یو پی اس به طور عمده در 4 دسته جای دارند:

        نیکل کادمیوم

         اسید سرب

         لیتیوم یون

         سیلور آلکالین

هر یک از این باتری ها با ساختار و ترکیب متفاوتشان دارای مزایا و معایبی می باشندولی بهترین و مناسب ترین باتری یو پی اس کع در دستگاه های یو پی اس استفاده می شود ، باتری یو پی اس اسید سرب می باشد.

باتری یو پی اس اسید سرب نیز در دو نوع تر (درپوش باز) و خشک(درپوش بسته) موجود هستند.

باتری های یو پی اس اسید سرب خشک(درپوش بسته) بدلیل عدم نیاز به سرویس و نگهداری و همچنین طول عمر بالاتر نسبت به نوع تر(درپوش باز) طرفداران بیشتری دارد.

بسته به شرایط و نوع نیاز می توانید باتری یو پی اس مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نکته: باتری نیکل کادمیوم نسبت به سایر باتری های یو پی اس از طول عمر بالاتری برخوردار است.

 

شارژ کردن صحیح باتری UPS

طول عمر باتری UPS رابطه ی مستقیمی با تعداد شارژ شدن آنها و میزان طول شارژ دارد. شارژ باتری UPS باید به روش درست انجام شود تا آسیبی به باتری نرسد.

مهم ترین نکته این است که ولتاژ دستگاه یو پی اس و باتری باید با شارژر باتری مورد استفاده تناسب داشته باشد. همچنین شارژر باید اتوماتیک باشد تا زمانی که باتری پر شد شارژ کردن را قطع کند تا به باتری آسیب نرسد.

عملیات شارژ کردن و دشارژ این باتری ها در مکان بسته انجام می شود که خطرات زیستی برای محیط کار یا منزل نداشته باشد.

 

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باطری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

Zohre Habibi بازدید : 38 چهارشنبه 23 تیر 1400 نظرات (0)

از نشانه های خام سوزی می توان به وجود بوی بنزین در نزدیکی اگزوز و دوده سفید اشاره کرد. از دیگر نشانه ها می توان به نامنظم کار کردن موتور هنگام استادن، روشن شدن چراغ چک و وجود دوده روی شمع ها می باشد.

این موضوع با توجه به سوختن ناقص بنزین در خودرو باعث افزایش مصرف سوخت نیز می شود و حتی در مواردی می تواند باعث کوپ کردن موتور بشود

از جمله دلایل خام سوزی در یک خودرو هنگام روشن شدن می توان به خراب بودن سنسور اکسیژن اشاره داشت که این مشکل ناشی از به درستی کار نکردن گرم کن این سنسور می باشد.

از جمله نکاتی که می تواند باعث جلوگیری این پدیده شود تعویض به موقع شمع ها است زیرا بنزین در فضایی می سوزد که شمع در آن قرار دارد که املاح این سوختگی باعث اختلال در کار شمع و ایجاد جرقه می شوند.

باید به این موضوع توجه داشت که خام سوزی در سیستم انژکتوری به این علت که میزان سوخت فرستاده شده اندازه گیری می شود کمتر است.

 

دلایل خام سوزی

 

  1. خرابی سنسور اکسیژن باعث خام سوزی خودرو می شود.

سنسور اکسیژن که بر روی منیفولد دود نصب می شود نسبت هوا به اکسیژن را تنظیم می کند و میزان اکسیژن سوخته نشده در اگزوز یعنی آلاینده های بنزین را اندازه گیری می کند و در میزان مصرف سوخت تاثیر زیادی می گذارد.

 

  1. وایر شمع ها و کوئل را در صورتی که معیوب باشند باید تعویض کرد

در صورتی که بنزین در شرایط خوب و سالمی از درون باک به موتور رسیده باشد ولی سیستم جرقه زنی معیوب باشد، توان موتور کم می شود و ریپ خواهد زد. عیب در سیستم جرقه زنی ناشی از عوامل مختلفی می باشد. در صورتی که در دورهای بالاتر موتور مشکلی وجود داشته باشد می توانیم متوجه برق دزدی یا عدم تنظیم دهانه ی شمع شویم. اگر کویل معیوب باشد در حالتی که حتی وایر و شمع ها سالم هستند باعث خام سوزی و کاهش توان موتور می شود.

 

  1. شستشوی انژکتور باید به صورت منظم انجام شود

سوزن های انژکتور تاثیر زیادی در توان موتور و شتاب خودروها دارند و وظیفه ی آن ها انتقال بنزین به داخل پیستون ها می باشد. اگر سوزن های انژکتور کثیف باشند سوخت به درستی به پیستون ها وارد نمی شوند و قدرت موتور کم می شود. در نتیجه باید به طور منظم انژکتور را شستشو داد.

 

 

  • در صورتی که سوزن انژکتور گشاد شده باشد باعث پاشیده شدن زیاد از حد بنزین شده و خام سوزی اتفاق میفتد.
  • اگر شیر برقی کنیستر خراب باشد بخارات بنزین جذب نمی شود و بوی بنزین به داخل خودرو نفوذ پیدا می کند.

مخزن کنیستر قوطی استوانه ای شکلی است که دارای کربن فعال است که این کربن بخارات بنزین را جذب می کند و دارای دو مجرا در بالای مخزن است که یکی از آن ها به باک و دیگری به منیفولد هوا وصل می باشد. شیر برقی کنیستر همان شیر تخلیه بنزین است که اگر معیوب باشد بخارات بنزین را جذب نمی کند و به بوی بنزین در داخل خودرو حس می شود.

مجموعه کنیستر برای کاهش آلودگی هوا می باشد و بخارات بنزین را در مخزنی جمع می کند و در موارد مورد نیاز در موتور می سوزاند.

 

  1. خرابی سنسور مپ باعث نقص فنی در موتور خودرو و بد کار کردن موتور و خام سوزی می شود.

مپ سنسور وظیفه دارد مقدار هوایی که وارد موتور می شود را به کامپیوتر خودرو گزارش دهد. اگر این سنسور معیوب باشد کامپیوتر خودرو نمی تواند میزان دقیق فشار هوای داخل موتور را اندازه گیری کند و خودرو به خوبی کار نمی کند.

 

از علایم معیوب بودن این قطعه می توان به ریپ زدن خودرو، لرزش خودرو در حالت نرمال، دوده گرفتن سر شمع ها و کاهش قدرت موتور و افزایش مصرف سوخت اشاره کرد.

  • استپر موتور، دریچه گاز و منیفولد هوا باید به صورت منظم بازدید و هم چنین تمیز شوند. در صورت خرابی این قطعات را باید تعویض کنید
  • در صورتی که اورینگ دور پمپ بنزین معیوب باشد باعث می شود داخل اتاق بوی بنزین بپیچد.

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باطری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

Zohre Habibi بازدید : 46 دوشنبه 21 تیر 1400 نظرات (0)

خودرو های هیبرید نسلی از خودرو های دوستدار طبیعت است که برای حرکت کردن از ترکیب دو یا چند منبع مجازی قدرت استفاده می کند.

صرفه جویی در مصرف سوخت و کاهش الودگی هوا از نقاط فروش خودرو های هیبریدی است. اما این بسیار مایوس کننده است که صرفه جویی در مصرف سوخت وعده داده شده توسط خودرو سازان را نادیده بگیرید.

این خودرو به 4 گروه تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشد:

خودروی هیبردی شارژی

خودرو هایی هیبریدی پلاگین یا شارژی نیز به عنوان یک هیبرید از ترکیب دو موتور بنزینی و الکتریکی حاصل شده اند .برای فردی که روزانه مسافت های کوتاهی را طی می کند امکان استفاده از خودروی هیبریدی شارژی حتی بیش از یک ماه بدون این که اصلاً نیازی به سوخت داشته باشد نیز میسر است چرا که هیبریدهای پلاگین به کمک موتور الکتریکی قادرند چیزی حدود سی تا پنجاه کیلومتر را طی کنند .خودرو های هیبرید شارژی از باتری های بزرگ تر با قدرت بیشتری بهره میبرند به طوری که تنها در صورتی موتور بنزینی شروع به کار می کند که باتری ها کاملاً تخلیه شده باشند .این خودرو ها با اتصال به پریز های برق در ایستگاه های شهری هم می توانند مجددا شارژ شوند (مزیتی که در هیبریدهای ملایم و تمام هیبرید جای خالیشان کاملا احساس می شود) .

 

خودروی هیبریدی ملایم

با توجه به نقش اندک موتور الکتریکی در حرکت خودرو، نیازی به استفاده از باتری های قوی با قابلیت ذخیره سازی مقدار زیاد انرژی وجود ندارد بنابراین از لحاظ هزینه مقرون به صرفه است و از دیگر خودروهای هیبریدی ارزان تر می باشد .هیبرید های ملایم عملکردی مشابه هیبرید های موازی دارند، به این معنا که موتور الکتریکی به تنهایی قابل استفاده نیست مگر این که به موازات موتور احتراقی به کار گرفته شود .

 

خودروی هیبریدی ترکیبی یا مختلط

در خودروی هیبرید ترکیبی، موتور بنزینی تنها زمانی فعال می شود که انرژی بیشتری مورد نیاز است مانند زمانی که خودرو سرعت می گیرد یا به هنگام بالا رفتن از یک تپه، ولی در سرعت های پایین این تنها موتور الکتریکی است که خودرو را به حرکت در می آورد .در خودروی هیبرید ترکیبی سعی شده با حفظ مزایای هیبرید سری و موازی معایبی که در هر مورد به صورت جداگانه به چشم می خورد حذف شوند .این نوع از خودروهای هیبریدی با این که توانستند برخی از معایب را حذف کنند اما کماکان دچار مشکلند. هزینه گزاف در کنار پیچیدگی های زیاد از بارزترین مشکل چنین هیبرید هایی است .

 

خودروی هیبریدی موازی

از مزایای خودروهای هیبریدی موازی در مقایسه با نمونه های سری، می توان به باتری های کوچکی اشاره کرد که ظرف مدت کوتاهی شارژ می شوند. به طور کلی هیبردهای موازی محبوب تر و پرفروش تر از هیبریدهای سری هستند اما وابستگی زیاد آنها به موتور های احتراقی یکی از معایب چنین خودرو هایی است .برای استفاده حداکثری از این انرژی، لازم است که راننده به آرامی و در فواصل مشخص ترمز بگیرد. اما فشردن محکم و ناگهانی پدال ترمز منجر به فعال شدن سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و اتلاف تمام انرژی ای می شود که می توانست ذخیره گردد .

 

چگونه از خودروهای هیبریدی به نحو صحیح استفاده کنیم؟

عادت‌های رانندگی شخصی بر عملکرد ماشین تأثیر می‌گذارد. خودروهای هیبریدی نسبت به اتومبیل‌های سنتی بنزینی حساس‌تر هستند، بنابراین سبک‌های غلط رانندگی احتمالاً بیشتر بر آنها تأثیر می‌گذارد. برای افزایش مسافت پیموده شده توسط خودروهای هیبریدی و بهبود عملکرد کلی آن‌ها این پیشنهادات را دنبال کنید:

برای رانندگی در بزرگراه به حالت ECO تغییر دهید

هدف اصلی این گزینه کاهش مصرف سوخت با کاهش سطح شتاب است. با این وجود اگر ندانید چگونه ماشین هیبریدی را به روشی صحیح هدایت کنید، نمی‌توانید به اثر دلخواه برسید. حالت ECO سرعت یا قدرت موتور را تغییر نمی‌دهد به جز کاهش حساسیت شتاب دهنده که باعث می‌شود از سوخت کمتری استفاده شود. ECO یا همان Economy در اصل راهی برای کنترل مصرف سوخت خودرو است. سیستم ECO باعث می‌شود تا استهلاک ماشین کاهش پیدا کند و همین امر، عمر خودرو را بیشتر می­‌کند.

 

سرعت خود را پایین نگه دارید

بازده سوخت خودروی هیبریدی زمانی کاهش خواهد یافت که شما با سرعتی بیش از ۵۵ مایل یا ۸۸ کیلومتر رانندگی کنید. اگر شما با ست کردن کروز کنترل روی سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنید، سعی کنید در سراشیبی آن را خاموش کنید. سعی کنید در بزرگراه‌ها با سرعتی حدود ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی کنید. با فعال کردن کروزکنترل، در این صورت احتمال کمتری وجود دارد که سرعت خود را با سرعت افزایش دهید.

 

از ترمز سخت خودداری کنید

فشار ناگهانی پدال ترمز برای انواع وسایل نقلیه مضر است و در خودروهای هیبریدی باعث از بین رفتن قدرت می‌شود. اصطکاک موجود در ترمزها به سرعت برق را تخلیه می‌کند. عمل سریع به سیستم ترمز احیا کننده زمان کافی نمی‌دهد تا به مرحله اجرا برسد و انرژی از دست رفته را بازیابی کند. ترمز احیا کننده به شما این امکان را می‌دهد تا توان باتری ماشین خود را تقویت کنید. هیبریدها از یک تکنولوژی موسوم به ترمز احیا کننده (regenerative braking) بهره می‌برند این به این معنی است که انرژی تولید شده توسط ترمزها که به عنوان گرما درخودروهای معمولی هدر می‌رود برای شارژ باتری هیبریدی خود استفاده می‌شود. شما باید هنگامی که یک چراغ ترمز از فاصله قابل رویت است فشار را روی پدال کاهش دهید تا زمان کافی برای بازگشت انرژی به سیستم فراهم شود. در صورت آشنایی با مسیر عمدتاً امکان پذیر است و می‌توانید توقف را پیش بینی کنید.

 

 

قیمت باطری ماشین به چند عامل بستگی دارد.

  1. کشور سازنده باتری ماشین
  2. شرکت سازنده باتری
  3. نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  4. ظرفیت آمپراژ
  5. تاریخ اعتبار گارانتی
  6. تاریخ سال ساخت

 

باتری کار به عنوان یک استارت آپ تخصصی و امداد باتری در زمینه فروش باطری ماشین و ارائه انواع بهترین باطری ماشین به فعالیت می پردازد. حمل، نصب و تست دینام و سیستم برقی خودرو کاملا رایگان بوده و به جز هزینه باتری شما هیچ هزینه دیگری پرداخت نخواهید کرد. و همچنین تعویض باتری ماشین در محل انجام می شود.

 

 

 

Zohre Habibi بازدید : 40 یکشنبه 20 تیر 1400 نظرات (0)

مپ سنسور (MAP : Manifold Absolute Pressure Sensor) سنسور فشار مطلق منیفولد هوا خودرو، قطعه‌ای است که به عنوان سنسور کنترل الکتریکی موتور به صورت مستقیم به ECU و قسمت ورودی هوای موتور خودرو متصل می‌شود. این قطعه الکتریکی، وظیفه ارائه گزارش مقدار هوای مکش شده توسط پیشرانه به کامپیوتر خودرو را بر عهده دارد و با سنجش چگالی هوای مکش شده در منیفولد، میزان فشار بر موتور مشخص شده و با توجه به آن، میزان سوخت مورد نیاز برای هر سیلندر جهت احتراق مطلوب و کامل تعیین خواهد شد.

حال ECU اطلاعات دریافتی از سنسور مپ خودرو را با آیتم‌هایی چون شرایط آب و هوایی، شرایط جاده، سرعت و … هماهنگ کرده و بر اساس این موارد، دریچه ورودی هوا را مدیریت می‌کند. به‌طور کلی نحوه عملکرد مپ سنسور بدین صورت است که فشار هوای ورودی به دریچه را در هر لحظه محاسبه و برای کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند؛ بنابراین اگر سنسور مپ به درستی کار نکند، خودرو از کار خواهد افتاد؛ زیرا ECU خودرو بدون اطلاعات سنسور مپ خودرو، توانایی محاسبه میزان دقیق فشار هوا به داخل موتور را ندارد..

مپ سنسور کجا نصب شده و چه وضیفه ای دارد؟

مپ سنسور با نصب در مجرای ورودی هوا به پیشرانه خودرو، فشار هوای وارد شده به دریچه ورودی را برای هر لحظه محاسبه و برای ECU ارسال می‌کند. ECU اطلاعات دریافتی از مپ سنسور را با آیتم‌هایی چون شرایط جاده، آب و هوا، سرعت حرکت و مواردی مانند اینها هماهنگ می‌کند و بر اساس آنها به مدیریت دریچه ورود هوا می‌پردازد.

یکی از دلایلی که وقتی پدال گاز را می‌فشارید هوای بیشتری وارد موتور خودرو می‌شود همین سنسور فشار منیفولد هوا و اطلاعات ارسالی از سوی آن به کامپیوتر خودروست. البته دقت کنید که عملکرد این قطعه در خودروهای مجهز به توربوشارژر و سوپرشارژر پیچیدگی‌های بیشتری دارد. زیرا هنگامی که توربو در حال ایجاد بوست است ممکن است فشار داخل منیفولد مثبت باشد اما مپ سنسور اهمیتی به آن نمی‌دهد زیرا تنها قدر مطلق فشار را اندازه می‌گیرد.

عیب یابی مپ سنسور

مشکلات فراوانی در اثر خرابی یا معیوب بودن مپ سنسور ممکن است برای خودرو پیش بیاید که در ذیل به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

  • ریپ زدن و سه کار کردن خودرو
  • لرزش خودرو در حالت های نرمال
  • دوده گرفتن سر شمع ها
  • کاهش قدرت موتور به صورت ناگهانی
  • افزایش مصرف سوخت

باتری کار سامانه فروش آنلاین باطری ماشین

تعداد صفحات : 23

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • بدنسازی بانوان پونک
  • باشگاه بانوان پونک
  • ایروبیک بانوان پونک
  • فیتنس بانوان پونک
  • امداد هیوندای
  • تعمیر تویوتا
  • امداد خودورو هیوندا
  • تعمیر هیوندا
  • امداد خودرو کیا
  • بهترین تعمیرگاه کیا
  • امداد تویوتا
  • خرید کرکره برقی
  • اقامت ترکیه
  • بررسی باطری های ماشین های ایرانی
  • بررسی مشکلات برقی خودرو
  • تسلا در تولید باتری های خودرو برقی
  • طریقه باتری به باتری کردن خودرو
  • افزایش باتری های لیتیوم یونی
  • تویوتا و خودرو های برقی
  • عمر باتری های خودرو برقی
  • افزایش ظرفیت باتری های bmw
  • باتری گرافینی
  • باتری دوچرخه برقی
  • سریع ترین سارژرهای جهان
  • باتری اتمی با عمر صد سال
  • باتری های ابی
  • خودرو های دیزلی یا بنزینی
  • انواع مدل های مرسدس بنز
  • تاریخچه bmw
  • نگهداری باطری ماشین در تابستان
  • نگه داری باطری ماشین در زمستان
  • باتری مبتنی بر روده انسان
  • باطری حالت جامد
  • ساختار باطری ماشین
  • سولفاته شدن باطری ماشین
  • روغن سوزی موتور ماشین
  • علت کاهش راندمان خودرو
  • استارت زدن و طول عمر خودرو
  • بررسی علل لرزش خودرو
  • علل خرابی کلاچ خودرو
  • ترمز خودرو و مشکلات احتمالی
  • درباره باتری کار
  • باتری پراید
  • باتری 206 وSD
  • باتری پژو 405
  • باتری پژو روا
  • باتری پژو پرشیا
  • باتری سمند
  • باطری ماشین تندر90
  • باتری تیبا
  • باتری مگان
  • باطری ماشین زانتیا
  • فناوری بااک چین و خودرو های برقی
  • اکسل خودرو چیست
  • فرق ترمز دیسکی و کاسه ای
  • باطری ماشین ریو
  • سیستم برقی خودرو
  • مزایای وجود فیوز در خودرو
  • تولید خودرو های برقی در ایران
  • شارژر باطری ماشین
  • تعریف باتری و انواع ان
  • درباره باتری بیشتر بدانیم
  • اثرات مخرب زیست محیطی باتری
  • تاریخچه پیدایش باتری
  • فناوری جدید باتری توشیبا
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش اول
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش دوم
  • راهنمای خرید باطری ماشین بخش سوم
  • نشانی خرابی دینام
  • دلایل ترکاندن باطری ماشین
  • زمان تعویص باطری ماشین
  • تست باطری ماشین
  • باطری ماشین رانا
  • باطری ماشین برلیانس
  • باطری ماشبن جک
  • باطری ماشین لیفان
  • باطری ماشین سانتافه
  • باطریماشین توسان
  • باطری ماشین اسپورتیج
  • بهترین باطری ماشین
  • درباره شمع خودرو چه می دانید
  • باطری ماشین با فناوری پریمیوم
  • کوئل خودرو
  • راهنمای فیوز خودرو
  • تعویض باتری ماشین
  • فروش باطری ماشین
  • بهترین باطری ماشین
  • بهترین باتری ماشین
  • باتری سوزوکی
  • خرید باتری ماشین
  • باتری اوربیتال
  • باطری ماشین پراید
  • قیمت روز خودروی شما
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 226
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 9
  • بازدید امروز : 9
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 81
  • بازدید ماه : 370
  • بازدید سال : 4,778
  • بازدید کلی : 17,519